Show simple item record

dc.contributor.advisorŠteinberga, Iveta
dc.contributor.authorApsīte, Arleta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2024-06-21T01:03:34Z
dc.date.available2024-06-21T01:03:34Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other100948
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66234
dc.description.abstractBakalaura darbā “Autotransporta trokšņa novērtējums autoceļa A9 ietekmes zonā Tīreļu ciema apkaimē" apskatīta autotransporta radītā trokšņa ietekme uz vidi un cilvēku veselību. Praktiskajā daļā izstrādāti trokšņa izplatības modeļi dažādos diennakts laikos, identificēts trokšņa piesārņojuma līmenis vairākos receptorpunktos, kuri atrodas tiešā ietekmes zonā. Transporta plūsmu analīzes rezultāti apliecina, ka pētāmā posmā kopš 2014. gada ir stabils transporta palielinājums 3,79 % apmērā. Modelēšanas rezultāti norāda uz trokšņa līmeņa pieaugumu diennakts tumšajā periodā, un izvirzīta buferzona 30 metru attālumā no autoceļa, kuras ievērošana būtu svarīga, lai samazinātu trokšņa ietekmi uz dzīvojamām mājām. Alternatīvo scenāriju izvērtējums liecina, ka efektīvākais trokšņa samazināšanas pasākums ir kravas transporta kustības aizliegums.
dc.description.abstractThe bachelor thesis "Road Traffic-Generated Noise Level Assessment on Tireli Village Section of A9 Highway" discusses the impact of road traffic noise on the environment and human health. In the practical part, noise propagation models are developed for different times of the day, noise pollution levels are identified at several receptor points located in the direct impact area. The results of the traffic flow analysis show a steady increase of 3.79% in traffic in the study period since 2014. The modelling results indicate an increase in noise levels during the dark period of the day, and a buffer zone of 30 metres from the motorway has been identified, which would be important to respect in order to reduce the impact of noise on residential dwellings. The assessment of the alternative scenarios shows that the most effective noise abatement measure is a ban on heavy goods vehicles.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVides zinātne
dc.subjecttrokšņa piesārņojums
dc.subjectautotransports
dc.subjectmodelēšana
dc.subjecttransporta plūsma
dc.subjecttrokšņa kartēšana
dc.titleAutotransporta trokšņa līmeņa novērtējums autoceļa A9 ietekmes zonā Tīreļu ciema apkaimē
dc.title.alternativeRoad Traffic Noise Level Assessment along Tireli Village Section of A9 Highway
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record