Show simple item record

dc.contributor.advisorNikodemus, Oļģerts
dc.contributor.authorJenerte, Madara
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2024-06-21T01:03:47Z
dc.date.available2024-06-21T01:03:47Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other102512
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66276
dc.description.abstractVasaras ielas plānošanas eksperiments, slēdzot Rīgas ielu auto satiksmei 2023.gada vasaras nedēļas nogalēs, ir devis nozīmīgu ieguldījumu satiksmes uzlabošanā Cēsu vecpilsētā, parādot Rīgas ielas kā publiskas ārtelpas patieso potenciālu, kā arī iegūstot ievērojamu vietējās sabiedrības atbalstu. Maģistra darbā veikta vasaras ielas eksperimenta gadījuma izpēte, kā arī modelēti Rīgas ielas Cēsīs tālākās attīstības scenāriji. Maģistra darba mērķis ir, izvērtējot līdzšinējo vietējo un pasaules pieredzi un balstoties uz eksperimenta pieeju telpiskajā plānošanā, izstrādāt vadlīnijas publiskās ārtelpas, kā arī gājēju un satiksmes plūsmu Cēsu vēsturiskajā centrā uzlabošanai. Maģistra darbā secināts, ka īstermiņā un vidējā termiņā optimāls un reālistisks Rīgas ielas tālākās attīstības scenārijs ir uzsāktā vasaras ielas projekta turpināšana katru gadu, sasaistot ielas slēgšanu ar kultūras piedāvājumu, kā arī veicot mārketinga aktivitātes, lai palielinātu tūristu plūsmu. Ilgtermiņā, izpildoties vairākiem pozitīviem ārējiem pilsētas attīstības nosacījumiem (mājokļu attīstība, ilgtspējīgas mobilitātes attīstība), iespējama gājēju ielas izveide visā Rīgas ielas garumā, tomēr attīstība plānojama pakāpeniski. Būtisks šķērslis pilnīgai ielas pārveidei par gājēju ielu, ir pietiekami intensīvas gājēju plūsmas trūkums Cēsu vecpilsētā, ko var izskaidrot ar zemu iedzīvotāju blīvumu vecpilsētā un tās tuvumā, kā arī pilsētas iedzīvotāju mobilitātes paradumiem, kas galvenokārt balstīti uz personīgā auto izmantošanu ikdienā. Šīs tendences veicina un pastiprina pilsētas sarukšanas procesi. Vienkārša ielas slēgšana satiksmei nenovērš nevienu no augstāk minētajām tendencēm, tāpēc ir ieteicama, tikai veicot papildus pasākumus stabilas apmeklētāju plūsmas piesaistei. Darbs sastāv no 121 lapas, 38 attēliem, 6 tabulām, 5 pielikumiem (22 lapas). Kopējais darba apjoms, ieskaitot pielikumus – 144 lapas.
dc.description.abstractThe master thesis presents a case study of the Summer Street experiment and models scenarios for the further development of Riga Street in Cesis. The aim of the master thesis is to develop guidelines for the improvement of public outdoor space, as well as pedestrian and traffic flows in the historical centre of Cesis, by evaluating the existing local and international experience and based on the experimental approach in urban planning. The Summer Street planning experiment, closing Riga Street to car traffic during the summer weekends of 2023, has made a significant contribution to improving traffic in the Old Town of Cesis, demonstrating the true potential of Riga Street as a public open space, as well as gaining significant support from the local community. The master thesis concludes that in the short and medium term the optimal and realistic scenario for the further development of Riga Street is to continue the Summer Street project every year, linking the closure of the street with the cultural, as well as marketing activities to increase the tourist flow. In the long term, if a number of positive external conditions for the development of the city are met (housing development, sustainable mobility development), a pedestrian street along the entire length of Riga Street is possible, but the development should be phased. A major obstacle to the full pedestrianization of Riga street is the lack of sufficient pedestrian traffic in the Old Town of Cesis, which can be explained by the low population density in and around the Old Town, as well as the mobility habits of the urban population, which are mainly based on the use of private cars in everyday life. These trends are encouraged and reinforced by the processes of urban shrinkage. Simply closing a street to traffic does not address any of the above trends and is therefore only recommended, if the complementary measures to attract a steady flow of visitors are enforced. The thesis consists of 121 pages, 38 figures, 6 tables, 5 annexes (22 pages). The total length of the thesis, including annexes, is 144 pages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectArhitektūra
dc.subjectgājēju iela
dc.subjectatvēršana gājējiem
dc.subjectplānošanas eksperiments
dc.subjecttaktiskais urbānisms
dc.subjectilgtspējīga mobilitāte
dc.titleRīgas ielas attīstība Cēsīs: gājēju vasaras ielas eksperiments, secinājumi un tālākās attīstības scenāriji
dc.title.alternativeDevelopment of Riga street in Cesis town: lessons from the pedestrian summer street experiment, conclusions and future scenarios
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record