Konkurētspējas pilnveidošanas iespējas uzņēmumā SIA “Riga Towage Company”.
Author
Sazontova, Arina
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Veselova, Andžela
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir Konkurētspējas pilnveidošanas iespējas uzņēmumā SIA “Riga Towage Company”. Darbs sastāv no ievada, trīs nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem. Pētījuma mērķis ir izpētīt SIA “Riga Towage Company” konkurētspēju pēc ārējās un iekšējās vides faktoriem, noteikt problēmas konkurētspējā un izstrādāt priekšlikumus tās paaugstināšanai. Pirmajā daļā, teorētiskajā daļā, tiek aplūkota teorētiskā mācību un zinātniskā literatūra par konkurētspēju un tās ietekmējošiem faktoriem, kā arī konkurētspējas pētījuma metodes. Otrajā, praktiskajā daļā, tiek analizēta SIA “Riga Towage Company” konkurētspējas pozīcija pēc ārējās un iekšējās vides faktoriem. Trešās nodaļas ietvaros tiek analizēti SIA “Riga Towage Company” klientu aptaujas rezultāti, kā arī intervijas rezultāti ar SIA “Riga Towage Company” vadītāju par iespējam palielināt konkurētspēju. Nobeigumā izdarīti secinājumu un izstrādāti priekšlikumi SIA “Riga Towage Company” konkurētspējas pilnveidošanai uzņēmuma turpmākai attīstībai. Pētījuma mērķis ir izpētīt SIA “Riga Towage Company” konkurētspēju pēc ārējās un iekšējās vides faktoriem, noteikt problēmas konkurētspējā, lai izstrādātu SIA “Riga Towage Company” priekšlikumus konkurētspējas paaugstināšanai Darba gaitā tika iegūti rezultāti, kas parāda SIA “Riga Towage Company” konkurētspējas vajās pozīcijas pēc pakalpojumu portfeļa, jo vienīgas no pakalpojumiem, kas nes pamata ieņēmumus, ir ostas vilkšanas pakalpojumi, kuru īpatsvars kopējā neto apgrozījumā svārstās ap 93-90%, ostas vilkšanas pakalpojumu īpatsvars kopējā neto apgrozījumā samazinās par 3,98% punkta, pēc finanšu rādītājiem finanšu noturībā, jo saimnieciskās darbības nodrošināšanai vairāk izmanto aizņemto kapitālu, kā arī ir slikta mārketinga komunikācija ar klientiem un topošiem patērētājiem, jo nav nodrošināta informācijas izplatīšana ar e-pasta, sms īsziņas palīdzību, nav atjaunota informācija mājaslapā, nav Chatbot mājaslapā un čata “draugu” komunicēšanai Whatsapp vai citā platformā, nav atjaunota informācija Facebook tīmekļa vietnē, pakalpojumu izpildes drošības pazemināšana, klientiem nav skaidrs par pasūtīšanas algoritmu utt., klientus neapmierina kavējuma naudas apmērs un līguma noteikumi u.c. trūkumi konkurētspējas vadībā. Darba uzdevumu veikšanai tika izmantotas informācijas datu vākšanas un apstrādes metode, statistikas datu apkopošanas metode, aptauju metode un interviju metode u.c. metodes. Darba apjoms ir 78 lapas (neieskaitot pielikumus), tas satur 22 attēlus,16 tabulas un 6 pielikumus. The topic of the bachelor thesis is Competitiveness Improvement Opportunities in Riga Towage Company Ltd. The thesis consists of an introduction, three chapters, conclusions and proposals. The aim of the study is to investigate the competitiveness of SIA "Riga Towage Company" according to the factors of external and internal environment, to identify the problems in competitiveness and to develop proposals for its improvement. In the first part, the theoretical part, the theoretical and scientific literature on competitiveness and its influencing factors, as well as methods of competitiveness research are reviewed. In the second, practical part, the competitive position of Riga Towage Company Ltd. is analysed according to the factors of external and internal environment. The third chapter analyses the results of a customer survey, as well as the results of an interview with the manager of Riga Towage Company Ltd. Finally, conclusions are drawn and proposals are made for improving the competitiveness of Riga Towage Company Ltd. The aim of the study is to investigate the competitiveness of Riga Towage Company Ltd. according to the factors of external and internal environment, to identify the problems in competitiveness, to develop proposals for improving the competitiveness of Riga Towage Company Ltd. In the course of the work the results were obtained, which show the competitive position of SIA "Riga Towage Company" by the portfolio of services, because the only services that bring basic income are port towage services, the share of which in the total net turnover fluctuates around 93-90%, the share of port towage services in total net turnover decreases by 3.98% points, by financial indicators of financial sustainability, because more borrowed capital is used to ensure economic activity, poor marketing communication with customers and prospective customers due to lack of dissemination of information via email, sms, no updated information on the website, no Chatbot on the website and chat buddies on Whatsapp or other platforms, no updated information on the Facebook website, lowering of security of service delivery, customers not clear about the ordering algorithm, etc. , customers are not satisfied with the amount of late payment penalties and the terms of the contract, etc. The methods used for the performance of the tasks were information data collection and processing method, statistical data collection method, survey method and interview method, etc. The thesis comprises 78 pages (excluding appendices), and includes 25 figures, 16 tables, and 6 appendices.