Show simple item record

dc.contributor.advisorBērziņa-Cunska, Kristīne
dc.contributor.authorKhripchenko, Anzhelika
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2024-06-22T01:04:59Z
dc.date.available2024-06-22T01:04:59Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other101972
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66479
dc.description.abstractPētījuma problēma: Kādi ir galvenie dzinējspēki un īpašības, kas liek darbiniekiem izvēlēties ārštata darbu, nevis tradicionālas darba attiecības, un kā šie faktori ietekmē viņu apmierinātību un apstākļus koncertu ekonomikā? Šī bakalaura darba mērķis ir identificēt un analizēt motivējošos faktorus, kas motivē izvēlēties ārštata darbu, nevis tradicionālo nodarbinātību, sasniedzot konkrētus ieteikumus ārštata darbiniekiem un koncertu ekonomikas platformām, lai uzlabotu darba apstākļus un apmierinātību koncertu ekonomikā. Gig ekonomikas pētījums atklāj, ka galvenie ārštata darbinieku motivācijas faktori ir elastība, iespēja gūt papildu ienākumus un korporatīvās kultūras autonomija. Jaunākus demogrāfiskos datus, jo īpaši 18–24 gadus vecus, arvien vairāk piesaista ārštata darbs, novērtējot darba un privātās dzīves līdzsvaru un neatkarību, ko tas nodrošina. Tomēr tādas problēmas kā darba nedrošība, grūtības saglabāt darba un privātās dzīves līdzsvaru un taisnīgas atlīdzības sasniegšana ir nozīmīgas. Lai gan ārštata darbs sniedz vērtīgas iespējas personīgai un profesionālai izaugsmei, tas arī prasa pārvarēt nenoteiktību un konkurences spiedienu, kas raksturīgs koncertu ekonomikai.
dc.description.abstractResearch problem: What are the main drivers and characteristics that lead workers into freelancing instead of a traditional employment relationship and how do these drivers affect their satisfaction and conditions in the gig economy? The goal of this bachelor thesis seeks to identify and analyze the motivating factors behind choosing to freelance over traditional employment, culminating in specific recommendations for freelancers and gig economy platforms to improve work conditions and satisfaction within the gig economy. The research into the gig economy reveals that key motivational factors for freelancers are flexibility, opportunity for additional income, and Autonomy from Corporate Culture. Younger demographics, especially those aged 18-24, are increasingly attracted to freelancing, valuing the work-life balance and independence it provides. However, challenges such as job insecurity, difficulties in maintaining work-life balance, and achieving fair compensation are significant. While freelancing presents valuable opportunities for personal and professional growth, it also requires navigating uncertainties and competitive pressures inherent in the gig economy.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEkonomika un uzņēmējdarbība
dc.subjectGig economy
dc.subjectFreelancers
dc.subjectMotivational factors
dc.subjectFlexibility
dc.subjectAdditional income
dc.titleFreelancars karjeras izvēli un apmierinātību ietekmšjošie faktori GIG ekonomikā
dc.title.alternativeFactors Influencing Freelancars' Career Choices and Satisfaction in the GIG Economy
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record