Show simple item record

dc.contributor.advisorMedne, Ilze
dc.contributor.authorŅikitina, Sofija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2024-06-22T01:05:07Z
dc.date.available2024-06-22T01:05:07Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other102454
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66504
dc.description.abstractAutors: Sofija Ņikitina. Akadēmiskais darba vadītājs: Profesore Ilze Medne. Institūcija: Latvijas Universitāte: Latvijas Universitāte, Biznesa vadības un ekonomikas fakultāte, Globālās ekonomikas starpdisciplināro studiju nodaļa. Latvijas Universitātes Uzņēmējdarbības vadības un ekonomikas fakultātē darbojas Globālās ekonomikas starpdisciplināro studiju nodaļa. Pētījuma aktualitāte: Dažādos ekonomikas posmos ir novērotas būtiskas klientu pieprasījuma un uzņēmējdarbības rezultātu svārstības, kas būtiski ietekmē viesmīlības nozari. Šo dinamiku izprast ir ļoti svarīgi ieinteresētajām pusēm, kuras cenšas izstrādāt risinājumus, kas uzlabotu nozares elastīgumu un spēju reaģēt. Pētījuma mērķis: Šī pētījuma galvenais mērķis ir izpētīt sarežģīto saikni starp uzņēmējdarbības cikliem un viesnīcu nozari. Šī pētījuma mērķis ir nākt klajā ar inovatīviem ieteikumiem, kas var palīdzēt nozares pārstāvjiem kļūt elastīgākiem un uzlabot savu sniegumu ekonomikas pārmaiņu laikā. Pētījuma metodes: Pētījumā tiek izmantota jaukto metožu pieeja: •Literatūras apskats: Lai izveidotu teorētisko ietvaru izpratnei par to, kā ekonomiskie cikli ietekmē viesmīlības biznesu. •Gadījumu izpēte: Vēsturisku un aktuālu notikumu, piemēram, 2008. gada finanšu krīzes un COVID-19 uzliesmojuma, izpēte, lai labāk izprastu nozares reakciju. •Kvantitatīvā analīze ietver aptaujas un statistisko analīzi, lai atklātu galvenās tendences un modeļus. •Kvalitatīvā analīze ietver interviju veikšanu ar viesnīcu administratoriem, lai iegūtu visaptverošu ieskatu par darbības korekcijām un stratēģisko lēmumu pieņemšanu. Galvenie rezultāti: Viesmīlības nozare ir ļoti jutīga pret izmaiņām ekonomikā. •Patērētāju uzvedība un uzņēmumu darbība viesmīlības nozarē ekonomiskā cikla laikā būtiski mainās. •Jaunās tehnoloģijas un gudrs mārketings ir bijuši ļoti noderīgi, palīdzot nozarei nostāties uz kājām pēc krīzes, jo īpaši COVID-19 pandēmijas laikā. •Lai nozare ilgtermiņā attīstītos un saglabātu stabilitāti, ir nepieciešama efektīva riska pārvaldība, elastīgi biznesa plāni un koncentrēšanās uz ilgtspēju.
dc.description.abstractAuthor: Sofija Nikitina. Academic supervisor: Professor Ilze Medne. Institution: University of Latvia, Faculty of Business Management and Economics, Department of Global Economics Interdisciplinary Studies. The Faculty of Business Management and Economics at the University of Latvia has a department for global economics interdisciplinary studies. Relevance of Research: During different economic phases, there have been significant fluctuations in customer demand and business performance, which has a significant effect on the hospitality industry. Understanding these dynamics is critical for stakeholders seeking to build solutions that improve the industry's resilience and responsiveness. Goal of the Study: The primary goal of this study is to look into the complicated connection between business cycles and the hotel industry. The objective of this research is to come up with innovative recommendations that may assist members of the industry become more flexible and improve their performance when the economy shifts. Research Methods: A mixed-methods approach is used for the study: •Review of the Literature: To build a theoretical framework for understanding how economic cycles affect the hospitality business. •Case Studies: Examining historical and current events, such as the 2008 financial crisis and the COVID-19 outbreak, to better understand industrial reactions. •Quantitative analysis includes surveys and statistical analyses to discover major trends and patterns. •Qualitative analysis involved conducting interviews with hotel administrators in order to obtain comprehensive insights regarding operational adjustments and strategic decision-making. The main results: The hospitality industry is very sensitive to changes in the economy. •Consumer behavior and company performance in the hospitality industry experience substantial shifts during the economic cycle. •New technologies and smart marketing have been extremely beneficial in helping the industry get back on its feet after crises, especially during the COVID-19 pandemic. •For the industry to grow and stay strong in the long run, it's necessary to have effective risk management, flexible business plans, and a focus on sustainability.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEkonomika un uzņēmējdarbība
dc.subjectEconomic cycles
dc.subjectHospitality industry
dc.subjectConsumer behavior.
dc.subjectCOVID-19 pandemic
dc.subjectFinancial crisis
dc.titleEkonomiskie cikli un to ietekme uz viesmīlības nozari
dc.title.alternativeEconomic Cycles and their Impact on the Hospitality Industry
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record