Show simple item record

dc.contributor.advisorSupe, Jānis
dc.contributor.authorPlešs, Vadims
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2024-06-22T01:05:12Z
dc.date.available2024-06-22T01:05:12Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other102705
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66520
dc.description.abstractBakalaura darba "Lietotu automašīnu nozares ietekme uz Latvijas patērētājiem" mērķis ir izpētīt lietoto automašīnu tirgus ietekmi uz Latvijas patērētājiem. Pētījumā uzsvērts, ka automašīnu nozare būtiski veicina Latvijas IKP, nodarbinātību un nodokļu ieņēmumus. Darbs aplūko patērētāju uzvedību, lēmumu pieņemšanas procesus un lietotu automašīnu tirdzniecības specifiku gan tiešsaistē, gan ārpus tās. Ar statistikas analīzes, aptauju un gadījumu izpētes palīdzību darbs identificē galvenos faktorus, kas ietekmē patērētāju izvēles un iepirkšanās paradumus. Šie faktori ietver pieejamību, ietekmi uz vidi un ekonomiskos apsvērumus. Pētījums aizpilda esošās literatūras trūkumu, sniedzot visaptverošu izpratni par Latvijas lietoto automašīnu tirgu un piedāvājot praktiskus ieskatus automašīnu tirgotājiem un politikas veidotājiem. Rezultāti liecina, ka, lai gan tiešsaistes platformas kļūst populārākas, tradicionālie pirkumi ārpus interneta joprojām ir izplatīti, jo patērētājiem ir nepieciešams rūpīgi pārbaudīt un uzticēties transportlīdzekļu kvalitātei. Darba apjoms ir 72 lappuses, tajā ir 32 attēli un 24 pielikumi.
dc.description.abstractThe subject of the Bachelor thesis “Used Car Industry as a Factor Affecting Latvian Consumers” focuses on the role of second-hand car market in Latvia. The research also indicates that Latvia largely relies on automotive industry for GDP, employment as well as tax income. This work also investigates consumers’ behavior and decisions, as well as some features of the used car market and its internet segment. By means of the literature review involving quantitative and qualitative studies, including surveys and case investigations, the thesis reveals major indicators that explain consumer preferences and behavior. These are the aspects such as cost, environmental footprint, costs of doing business, and other sundry factors. The objectives of the study are as follows: To contribute to the extant literature by offering a broad analysis of the Latvian used car market, To supply car resellers and policymakers with valuable guidelines. They conclude that although there is growing interest in purchasing vehicles through online portals, there is still a noticeable preference for traditional purchase- offline modes which consumers prefer because of the ability to physically examine the car and confidence in the quality of the vehicle. The thesis consists of 72 pages, it contains 32 pictures and 24 annexes
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEkonomika un uzņēmējdarbība
dc.subjectLietotas automašīnas
dc.subjectpatērētāju uzvedība
dc.subjectlēmumu pieņemšana
dc.subjectpatērētāji
dc.subjectpieprasījums
dc.titleLietotu automašīnu nozares ietekme uz Latvijas patērētājiem
dc.title.alternativeImpact of Used Car Industry on Latvia’s Consumers
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record