• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digitālā mārketinga stratēģijas pielāgošana ieiešanai jaunā ārvalstu tirgū

Thumbnail
View/Open
303-102714-Grinberga_Renate.Anna_rg22035.pdf (1.699Mb)
Author
Grīnberga, Renāte Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījumā tiek analizēta saikne starp digitālā mārketinga stratēģijas pielāgošanu un uzņēmumu ienākšanu jaunā tirgū strauji augošajā skaistumkopšanas nozarē. Skaistumkopšanas nozarei pieaugot ar katru gadu, ir svarīgi zināt, kā uzņēmumi var orientēties dažādos tirgos, izmantojot digitālos kanālus. Pētījuma mērķis ir izpētīt digitālā mārketinga pielāgošanas ietekmi uz veiksmīgu ienākšanu tirgū, koncentrējoties uz patērētāju atbildes reakciju, pastāvošajām tirgū ienākšanas stratēģijām un dažādiem faktoriem, kas ietekmē digitālā mārketinga panākumus. Pētījumā tiks analizēts vai digitālā mārketinga pielāgošana būtiski uzlabo veiksmīgu ienākšanu tirgū skaistumkopšanas nozarē. Balstoties uz analīzes rezultātiem, pētījums piedāvā risinājumus ko varētu izmantot, lai uzlabotu digitālā mārketinga stratēģiju pielāgošanu, ienākot jaunos tirgos skaistumkopšanas nozarē, un piedāvā priekšlikumus turpmākajiem pētījumiem.
 
This research explores the relationship between digital marketing strategy adaptation and new market entry within the thriving beauty and personal care industry. With the beauty industry growing each year the importance of understanding how businesses can navigate diverse markets through digital channels becomes crucial. The aim is to investigate the impact of digital marketing adaptation on market entry success, focusing on consumer reactions, current market entry strategies, and different factors influencing digital marketing success. The research goal is to find out if digital marketing strategy adaptation increases market entry success in the beauty industry. Based on the findings from the analysis, the research offers suggestions that could be used to enhance the adaptation of digital marketing strategies when entering new markets in the beauty industry and offers points for further research.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66521
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV