• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

E-komercijas inovācijas skaistumkopšanas un uztura bagātinātāju nozarē klientu piesaistē Latvijā

Thumbnail
View/Open
303-103082-Milbrete_Maija_se00673.pdf (2.554Mb)
Author
Milbrete, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Jēkabsone, Sandra
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījuma objekts: e-komercijas inovācijas klientu piesaistei. Pētījuma subjekts: inovāciju ietekme uz patērētāju uzvedību e-komercijas vidē. Darba mērķis: Izmantojot Latvijā pieejamo statistiku un socioloģisko izpēti par patērētāju uzvedību e-komercijas vidē un tās attīstību skaistumkopšanas un uztura bagātinātāju nozarē, identificēt inovācijas, kuras veicina patērētāju uzvedības izmaiņas. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, darba autore veiks sekojošus uzdevumus: 1. Izpētīt un definēt e-komercijas jēdzienu un būtību. 2. Klasificēt e-komercijas veidus, ietverot attīstības tendences. 3. Apgūt patērētāju uzvedības teorētiskos aspektus e-komercijas vidē. 4. Pētīt un izvērtēt uztura bagātinātāju e-komercijas attīstības tendences Latvijā. 5. Analizēt un novērtēt patērētāju uzvedības izmaiņas saistībā ar uztura bagātinātāju e-komerciju Latvijā. 6. Novērtēt patērētāju uzvedības ietekmi uz e-komercijas attīstību. 7. Izpētīt un definēt inovāciju jēdzienu un būtību. 8. Izpētīt un definēt inovāciju piemērus e-komercijā. 9. Pētīt un izvērtēt, kā e-komercijas inovācijas ietekmē patērētāju uzvedību e-komercijas vidē. 10. Veikt secinājumus un izstrādāt priekšlikumus.
 
Research object: e-commerce innovations for customer attraction. Research subject: the impact of innovations on consumer behavior in an e-commerce environment. The purpose of the work: Using statistics and sociological research available in Latvia on consumer behavior in the e-commerce environment and its development in the beauty care and nutritional supplements industry, to identify innovations that contribute to changes in consumer behavior. In order to achieve the set goal, the author of the paper will perform the following tasks: 1. To study and define the concept and essence of e-commerce. 2. Classify the types of e-commerce, including development trends. 3. To learn the theoretical aspects of consumer behavior in the e-commerce environment. 4. To study and evaluate the development trends of nutritional supplements e-commerce in Latvia. 5. Analyze and evaluate changes in consumer behavior related to e-commerce of nutritional supplements in Latvia. 6. To assess the impact of consumer behavior on the development of e-commerce. 7. To study and define the concept and essence of innovation. 8. Explore and define examples of innovation in e-commerce. 9. To study and evaluate how e-commerce innovations affect consumer behavior in the e-commerce environment. 10. Draw conclusions and develop proposals.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66542
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV