Latvijas pusaudžu lasītāju literārās intereses un to apmierināšana mūsdienās
Author
Pantejeva, Valērija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Cīrule, Sandra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Latvijas pusaudžu lasītāju literārās intereses un to apmierināšana mūsdienās” mērķis ir noskaidrot Latvijas pusaudžu lasītāju, vecumā no 12 līdz 18 gadiem, literārās intereses un to apmierināšanu mūsdienās. Pētījuma teorētisko bāzi veido Erika Eriksona personības attīstības teorija un receptīvā estētika. Bakalaura darbā tika izmantota kvantitatīvā pētniecības metode anketēšana. Pētījuma gaitā iegūtie dati ļauj izdarīt secinājumus par to, kādiem autoriem, žanriem, lasīšanas biežumam un vispārējai attieksmei pret lasīšanu Latvijas pusaudži dod priekšroku. Rezultāti parādīja, ka dažu autoru popularitāte pusaudžu vidū saglabājas nemainīga neatkarīgi no valsts, arī saskaņā ar pētījuma rezultātiem pusaudžiem ir atšķirīga attieksme pret lasīšanu un atšķirīga gaume to izvēlē, taču ir kopīgas lasāmvielas, kurām priekšroku dod vairākums. The purpose of the bachelor thesis "Literary interests of Latvian teenage readers and their satisfaction nowadays" is to find out the literary interests of Latvian teenage readers aged 12-18 and their satisfaction nowadays. The theoretical basis of the study is Erik Erikson's theory of personality development and receptive aesthetics. The quantitative research method used in the bachelor thesis was questionnaire survey. The data obtained during the research allow conclusions to be drawn about the authors, genres, frequency of reading and general attitudes towards reading preferred by Latvian adolescents. The results showed that the popularity of some authors among teenagers remains the same regardless of the country; also, according to the results, teenagers have different attitudes towards reading and different tastes in choosing them, but there are common reading materials that are preferred by the majority.