Show simple item record

dc.contributor.advisorCīrule, Sandra
dc.contributor.authorFetisova, Aleksandra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2024-06-28T01:04:27Z
dc.date.available2024-06-28T01:04:27Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other101373
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66694
dc.description.abstractBakalaura darba “Studējošo patstāvības kompetences atvērtas piekļuves (24/7) bibliotēkā” mērķis ir noskaidrot studentu autonomijas kompetenču izmantošanu un viņu paradumus, patstāvīgi strādājot 24/7 bibliotēkā. Darba teorētiskajā ietvarā izmantotas trīs teorijas: pašnoteikšanās (pašdeterminācijas) teorija, inovāciju difūzijas teorija un pieaugušo mācīšanās teorija. Lai sasniegtu izvirzītos mērķus, tiek izmantota jaukta pētniecības stratēģija, kas ietver gan kvalitatīvās, gan kvantitatīvās metodes. Kvalitatīvajā metodē tika izmantotas 2 daļēji strukturētas intervijas ar to augstākās izglītības iestāžu bibliotēku darbiniekiem, kurās ir 24 stundu piekļuve. Kvantitatīvā metode ietvēra studentu aptauju par to, kā viņi izmanto šādas bibliotēkas, kā arī par prasmju un kompetenču izmantošanu. Pētījuma rezultāti daļēji apstiprina hipotēzi par studentu diennakts piekļuvi bibliotēkām un to pozitīvo ietekmi uz studiju rezultātiem, jaunu zināšanu iegūšanu un motivāciju mācībām. Šī aktivitāte vērojama pirms eksāmeniem un sesijas laikā, kad studenti bibliotēku bieži apmeklē nakts laikā. Tomēr pētījums norāda arī uz studentu patstāvību un lēmumu pieņemšanu mācību procesā, savu prasmju un kompetenču izmantošanu sava darba motivēšanai un efektīvai izpildei.
dc.description.abstractThe Bachelor's work in the “Student autonomy competences in open access (24/7) library” aims to find out students' autonomy competences and their habits of working independently in a library with 24/7 access. The theoretical framework of the thesis is based on three theories: self-determination theory, diffusion of innovations theory and adult learning theory. A mixed research strategy is used to achieve the objectives, involving both qualitative and quantitative methods. The qualitative method used 2 semi-structured interviews with library staff in higher education institutions with 24-hour access. The quantitative method included a survey of students on their use of such libraries, as well as their use of skills and competences. The results of the study partially support the hypothesis of students' overnight access to libraries and their positive impact on study outcomes, acquisition of new knowledge and motivation for teaching. This activity occurs before exams and during the session, when students visit the library frequently during the night. However, the study also points to students' autonomy and decision-making in the learning process, the use of their skills and competences to motivate and effectively execute their work.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBibliotēkzinātne
dc.subjectbibliotēkas
dc.subjectautonomās kompetences
dc.subjectmotivācija (psiholoģija)
dc.subjectkompetence
dc.subjectpamatkompetences
dc.titleStudējošo patstāvības kompetences atvērtas piekļuves (24/7) bibliotēkā
dc.title.alternativeStudent autonomy competences in open access (24/7) library
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record