Show simple item record

dc.contributor.advisorCīrule, Sandra
dc.contributor.authorKraukle, Diāna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2024-06-28T01:04:28Z
dc.date.available2024-06-28T01:04:28Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other101406
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66699
dc.description.abstractBibliotēkas sfēras attīstība mūsdienu sabiedrībā galvenokārt balstās uz dažādu ideju un tendenču identificēšanu, adaptāciju un īstenošanu, saglabājot pamata saturu grāmatu, dokumentu, informācijas un resursu veidā. Publiskās bibliotēkas mūsdienās ir piedzīvojušas būtiskas izmaiņas. Tās ir saistītas ne tikai ar tehnoloģiju un interneta attīstību, bet arī ar mūsdienu lietotāju vajadzībām. Samazinoties pieprasījumam pēc tradicionālajiem bibliotēkas pakalpojumiem un radot nestandarta iemeslus lietotājiem apmeklēt bibliotēku, tās darbinieki īsteno mūsdienīgu izpratni par publiskās bibliotēkas kā "trešās vietas" lomu lietotājiem. Tiek radīta iespēja cilvēkiem veidot neformālus kontaktus un nodrošināt ērtu komunikāciju bibliotēkas vidē. Viena no šīm idejām bija "trešās vietas" koncepcija, ko formulēja Rejs Oldenburgs, kas tika izstrādāta 1990.gados par trijām galvenajām vietām cilvēka dzīvē. "Trešā vieta" ir publiska telpa, kas nodrošina intelektuālās un kultūras komunikācijas, radošuma, pašattīstības un pašizpausmes iespējas, vieta, kur vēlaties būt un kur vēlaties atgriezties ("pirmā vieta" atbilst mājām,"otrā vieta" darbam vai mācībām). Šo koncepciju var izmantot kā vienu no instrumentiem publisko bibliotēku pārveidošanai. Bakalaura darbs "Publiskā bibliotēka kā "trešā vieta"" tika izstrādāts ar mērķi izpētīt faktisko situāciju – vai publiskā bibliotēka tās lietotājiem ir "trešā vieta", kā arī noskaidrot publisko bibliotēku kritērijus un perspektīvas, kas ļauj tām ieņemt "trešo vietu". Lai sasniegtu pētījuma mērķi, tika veiktas daļēji strukturētas intervijas ar Rīgas Centrālās bibliotēkas (RCB) darbiniekiem un lietotāju aptauja. Pētījuma rezultāti liecina, ka publiskā bibliotēka ir kļuvusi par lietotāju "trešo vietu", jo tā ir gan personīgo interešu īstenošanas, gan sociālās mijiedarbības platforma.
dc.description.abstractThe development of the library sphere in modern society is primarily based on the identification, adaptation, and implementation of diverse concepts and trends while retaining the fundamental substance in the form of books, documents, information, and resources. Public libraries nowadays have undergone substantial transformations. They are concerned not only with the advancement of technology and the Internet, but also with the needs of modern users. As the demand for traditional library services declines and non-traditional reasons for users to visit the library emerge, its staff adopts a modern understanding of the public library's role as a "third place" for users. People are given the opportunity to develop informal acquaintances and communicate comfortably in the library environment. One of these ideas was Ray Oldenburg's "third place" notion, which was developed in the 1990s to describe the three major areas in a person's life. "Third place" is a public space that offers opportunities for intellectual and cultural interaction, self−development, creativity and self−expression. It is a place where people enjoy staying and wish to return ("first place" corresponds to home, "second place" to work or study). This concept can serve as one of the methods for transforming public libraries. The bachelor's thesis "Public library as a "third place"" was created with the intention of investigating the current situation − whether the public library is a "third place" for its users − as well as determining the criteria and perspectives of public libraries that allow them to occupy the "third place". To achieve the research goal, semi-structured interviews with Riga Central Library (RCB) public library workers and a user survey were carried out. The results of the study show that the public library has become a "third place" for users, as it is a platform for both the realization of personal interests and social interaction.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBibliotēkzinātne
dc.subjectpubliskā bibliotēka
dc.subjecttrešā vieta
dc.subjectbibliotēkas pakalpojumi
dc.subjectatpūta
dc.titlePubliskā bibliotēka kā trešā vieta
dc.title.alternativeThe public library as a third place
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record