Show simple item record

dc.contributor.advisorStrode, Ieva
dc.contributor.authorĢēģere, Sanija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2024-06-28T01:04:29Z
dc.date.available2024-06-28T01:04:29Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other101459
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66705
dc.description.abstractBakalaura darba virsraksts ir “Latvijas jauniešu mediju patēriņš un attieksme pret to regulēšanu”. Darba mērķis ir noskaidrot Latvijas jauniešu vecumā 18 – 30 gadi mediju patēriņa paradumus un attieksmes pret mediju regulāciju. Darbā apskatīta Denisa Makveila (Denis McQuail) un Marka Dūzs (Mark Deuze) auditorijas teorija. Datu iegūšanai izmantotas kvalitatīvās datu iegūšanas metodes - daļēji strukturētās intervijas. Tika iegūtas 8 intervijas. Pētījumā noskaidrots, ka jaunieši medijus visvairāk izmanto telefonā un datorā, ērtas lietošanas dēļ. Medijos meklēto saturu ietekmē mediju patēriņa mērķis, jauniešu intereses, ikdienas rutīna, kā arī attieksme pret dažādiem medijiem. Jaunieši mediju regulāciju lielākoties vērtē negatīvi, skaidrojot, ka medijiem būtu jāpavēsta objektīvi fakti. Arī krievu valodas mediju darbības ierobežošanu jaunieši vērtē negatīvi, ja tie nav Latvijā veidoti mediji krievu valodā.
dc.description.abstractThe title of the bachelor’s thesis is “Latvian youth’s media consumption and attitudes towards media regulation”. The aim is to find out the media consumption habits of Latvian youth aged 18 to 30 and their attitudes towards media regulation. The thesis looks at Denis McQuail’s and Mark Deuze’s audience theory. Qualitative methods – semi-structured interviews – are used for data gathering. 8 interviews were conducted. Research reveals that youth most often use media in smartphones and computers as they are easy to use. The content consumed in media depends of the goal of media use, individuals’ interests, daily routine and attituded towards different media. Youth mostly evaluate media regulation as negative explaining it with the fact that media should show objective facts. Also, the limiting of media activity in the Russian language is evaluated negatively by youth, unless it is media created in Latvia but in Russian language.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSocioloģija
dc.subjectjaunieši
dc.subjectmediji
dc.subjectmediju patēriņa paradumi
dc.subjectmediju regulēšana
dc.titleLatvijas jauniešu mediju patēriņš un attieksme pret to regulēšanu
dc.title.alternativeLatvian youth's media consumption and attitudes towards media regulations
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record