• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas svētku dienu izmantojums komerciālu reklāmu saturā

Thumbnail
View/Open
309-101539-Butka_Ramona_rb21089.pdf (1.002Mb)
Author
Butka, Ramona
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Felcis, Renārs
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir ‘’Latvijas svētku dienu izmantojums komerciālu reklāmu saturā’’. Tā mērķis ir izpētīt cik informatīvs ir komerciālu reklāmu, kurā ir iekļauti Latvijā svinamu svētku elementi saturs, lai skatītājs būtu spējīgs veikt racionālu lēmumu par piedāvātā interesi, un kā šādās reklāmās tiek attēloti paradumi vai kultūra, kas saistīta ar svētkiem. Lai sasniegtu šo mērķi, kā pētniecības metode tiek pielietota satura analīze, novērojot reklāmās iekļauto informācijas saturu, pozitīvu emociju iekļaušanu un svēku elementu attēlojumu. Kā teorētiskā bāze tiek piemērota Žana Bodrijāra teorija par simbolu patēriņu.
 
The title of the bachelor’s thesis is ‘’Use of Latvian holidays in commercial advertising content’’. Its aim is to explore how informative is the content of commercial advertisements that include elements of holidays celebrated in Latvia so that the viewer is able to make rational decision about the interest of what is being offered, and how such advertisements portray the pactices or culture associated with the holiday. To achieve this aim, content analysis is used as a research method observing the content of information included in advertisements, inclusion of positive emotions and representation of holiday elements.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66714
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV