Show simple item record

dc.contributor.advisorStašāne, Lolita
dc.contributor.authorNimma-Villiga, Ingeborga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2024-06-28T01:04:32Z
dc.date.available2024-06-28T01:04:32Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other102341
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66719
dc.description.abstractMaģistra darba “Pārtikas produktu zīmoli un jauniešu attieksme: izcelsmes valsts nozīme” mērķis ir novērtēt, kā pārtikas produktu izcelsmes valsts ietekmē jauniešu, vecumā no 13 līdz 25 gadiem, viedokļus un lēmumus par pirkumiem Latvijā. Vai jaunieši vecumā no 13 līdz 25 gadiem ņem vērā pārtikas produkta izcelsmes valsti, iegādājoties pārtikas produktus. Maģistra darba teorētiskajā daļā tika aprakstīti zīmoli, pircēju uzvedības teorija, veikali kā līdzeklis zīmola vai produkta komunikācijai, izcelsmes valsts jēdziens, izcelsmes valsts ietekme uz patērētāja uzvedību, pārtikas nozare un ilgtspēja, kā arī jauniešu pārtikas produktu izvēle. Novērojuma ietvaros tika pētīts, vai mazumtirdzniecības pārtikas veikalos “Rimi”, “Maxima”, “Mego” un tirgū “Pļavnieku tirgus” uz produktu cenu zīmēm piena, svaigas un fasētas gaļas, augļu un dārzeņu, un maizes nodaļās tiek norādīta izcelsmes valsts. Tāpat tika noskaidrots, vai šajos veikalos tiek izmantotas īpašas norādes produktiem, kuru izcelsmes valsts ir Latvija. Ar aptaujas palīdzību tika izpētīti Latvijas jauniešu vecumā no 13 līdz 25 gadiem pārtikas iegādes paradumi un produkta zīmola un izcelsmes valsts ietekme uz pirkuma lēmuma pieņemšanu. Maģistra darbā savāktie un apkopotie dati liecina, ka 80% jauniešu vecumā no 13 līdz 25 gadiem ņem vērā izcelsmes valsti, pieņemot lēmumu par pārtikas produkta iegādi. Turklāt 56% jauniešu uzskata, ka pārtikas produkta izcelsmes valsts ir ļoti vai vismaz nedaudz svarīga šajā lēmumu pieņemšanas procesā. Mazumtirdzniecības pārtikas veikalos izcelsmes valsts tiek norādīta uz produktu cenu zīmēm, atkarībā no produkta nodaļas. Veikalos "Rimi" un "Maxima" produktiem piena, svaigas un svaigas fasētas gaļas un maizes nodaļās, kuru izcelsmes valsts ir Latvija, uz cenu zīmēm tiek īpaši izcelti, pievienojot Latvijas valsts karogu cenu zīmes stūrī vai labajā malā.
dc.description.abstractThe aim of the master's thesis "Food Brands and Youth Attitude: The Importance of Country of Origin" is to evaluate how the country of origin of food products influences the opinions and purchasing decisions of young people aged 13 to 25 in Latvia. The study investigates whether young people aged 13 to 25 consider the country of origin of food products when making their purchases. The theoretical part of the thesis describes brands, consumer behaviour theory, stores as a means of brand or product communication, the concept of the country of origin, the influence of the country of origin on consumer behaviour, the food industry and sustainability, as well as the food choices of young people. As part of the observation, it was examined whether the country of origin is indicated on the price tags of products in the dairy, fresh and packaged meat, fruit and vegetable, and bread sections in the retail stores “Rimi,” “Maxima,” “Mego,” and the market “Pļavnieku tirgus.” It was also determined whether special labels are used for products whose country of origin is Latvia in these stores. Through a survey, the food purchasing habits of young people aged 13 to 25 in Latvia and the influence of product brand and country of origin on their purchasing decisions were explored. The data collected and analyzed in the master's thesis indicate that 80% of young people aged 13 to 25 consider the country of origin when making a decision to purchase a food product. Furthermore, 56% of young people believe that the country of origin is very or at least somewhat important in this decision-making process. In retail food stores, the country of origin is indicated on product price tags, depending on the product section. In "Rimi" and "Maxima" stores, products in the dairy, fresh and packaged meat, and bread sections that originate from Latvia are specially highlighted on price tags by adding the Latvian national flag to the corner or right side of the tag.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPlašsaziņas līdzekļi un komunikācija
dc.subjectizcelsmes valsts
dc.subjectjauniešu attieksme
dc.subjectpatērētāju uzvedība
dc.subjectpārtikas produktu zīmoli
dc.titlePārtikas produktu zīmoli un jauniešu attieksme: izcelsmes valsts nozīme
dc.title.alternativeFood Brands and Youth Attitude: The Importance of Country of Origin
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record