Show simple item record

dc.contributor.advisorCīrule, Sandra
dc.contributor.authorĀbola, Elizabete
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2024-06-28T01:04:34Z
dc.date.available2024-06-28T01:04:34Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other102848
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66730
dc.description.abstractDigitālā pratība ir būtiska prasme, lai individuāli vai kolektīvi sekmīgi piedalītos digitālajā vidē. Informācijas speciālistiem ir nepieciešamas digitālās prasmes, lai efektīvi pārvaldītu un sniegtu informāciju. Digitālās prasmes ir būtiskas šo uzdevumu veikšanai, jo speciālisti ar ierobežotām digitālajām prasmēm var nespēt nodrošināt pilnvērtīgu informāciju un atbilstoši reaģēt uz lasītāju vajadzībām. Bakalaura darba “Informācijas speciālistu digitālā pratība” mērķis ir noskaidrot digitālās pratības līmeņus Cēsu, Kuldīgas un Gulbenes novadu publisko bibliotēku darbiniekiem. Lai sasniegtu pētījuma mērķi, izmantota anketēšana. Pētījuma rezultāti norāda, ka Cēsu, Kuldīgas un Gulbenes novadu publisko bibliotēku darbiniekiem digitālā pratība ir pietiekamā līmeni, bet ir vieta izaugsmei. Autore rekomendācijas, lai uzlabotu digitālo sadarbības prasmju līmeni, bibliotēkas var ieviest regulāras digitālās sadarbības apmācības, piedāvāt mentoringa programmas un veikt prasmju novērtējumus, lai izstrādātu individuālus mācību plānus, veicinot efektīvu kompetenču attīstību.
dc.description.abstractDigital literacy is an essential skill to successfully participate in the digital environment, individually or collectively. Information professionals need digital skills to effectively manage and deliver information. Digital skills are essential for these tasks, as specialists with limited digital skills may not be able to provide comprehensive information and respond appropriately to the needs of readers. The aim of the bachelor's thesis " Digital literacy of information specialists" is to find out the levels of digital literacy among employees of public libraries in Cēsi, Kuldīga and Gulbene districts. To achieve the goal of the study, a questionnaire was used. The results of the research indicate that the digital literacy of the employees of the public libraries of Cēsi, Kuldīga and Gulbene counties is at a sufficient level, but there is room for growth. Author's recommendations, in order to improve the level of digital skills, libraries can implement regular digital collaboration trainings, offer mentoring programs and conduct skills assessments to develop individual learning plans, promoting effective competence development.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBibliotēkzinātne
dc.subjectpratība
dc.subjectinformācijpratība
dc.subjectdigitālā pratība
dc.subjectinformācijas speciālists
dc.titleInformācijas speciālistu digitālā pratība
dc.title.alternativeDigital literacy of information specialists
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record