• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digitālo ziņu mediju lietotāju apmierinātība un paradumi multimediāla satura patērēšanā Latvijā

Thumbnail
View/Open
309-103676-Huhka_Agnese.Kristine_ah21046.pdf (1.362Mb)
Author
Huhka, Agnese Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tetarenko-Supe, Anastasija
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba „Digitālo ziņu mediju lietotāju apmierinātība un paradumi multimediāla satura patērēšanā Latvijā” mērķis ir noteikt digitālo ziņu mediju satura patērētāju paradumus tādu tekstu lasīšanā, kuros apvienotas dažādas vēstījuma formas, un lasītāju apmierinātību ar dažādiem teksta formātiem, kas izmantoti vienkopus, izmantošanu digitālajos medijos. Mērķa sasniegšanai izvirzīti četri pētnieciskie jautājumi, kuri skaidroti, balstoties uz pārskatu par 21. gadsimta žurnālistikas tendencēm, kā arī pētījumu, kurā izmantota digitālo ziņu mediju kontentanalīze, interneta ziņu patērētāju aptauja un daļēji strukturēta intervija. Rezultātā atklāti digitālo ziņu mediju satura patērētāju paradumi un motivācija multimediālu tekstu lasīšanā, un tendences Latvijas digitālo ziņu mediju publikāciju izstrādē.
 
The aim of the bachelor thesis "Digital news media users' gratification and multimedia consumption habits in Latvia" is to determine the habits of digital news media consumers in reading texts that combine different message forms and the satisfaction of readers with the use of different text formats used together in digital media. To achieve the objective, four research questions are posed, which are interpreted based on a review of trends in 21st-century journalism, as well as a study using digital news media content analysis, a survey of online news consumers, and a semi-structured interview. The results reveal the habits and motivations of consumers of digital news media content in reading multimedia texts, and trends in the production of digital news media publications in Latvia.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66891
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV