• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

4.klašu skolēnu matemātikas kompeteneces attīstīšanas iespējas Latvijā

Thumbnail
View/Open
299-100573-Zeila_Danute_dg17002.pdf (1.506Mb)
Author
Zeila, Danute
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Mihno, Linda
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba mērķis ir, noskaidrot matemātikas kompetences veicināšanas iespējas sākumizglītības posmā, nodrošinot informatīvo bāzi izglītības vadības lēmumu pieņemšanā, veidojot uz pierādījumiem balstītu izglītības politiku. Maģistra darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, secinājumiem un ieteikumiem. Teorētiskajā daļā analizēta zinātniskā informācija par 4.klašu skolēnu prasmju attīstību saistībā ar matemātiku un matemātikas mācīšanos ietekmējošie faktori. Kontentanalīzes rezultātā secināts, vai mācību grāmata atbilst izvirzītajiem kvalitātes kritērijiem. Darba ietvaros izstrādāti ieteikumi valsts politikas veidotājiem, mācību līdzekļa uzlabošanai, lai veicinātu skolēnu matemātikas kompetences attīstības iespējas Latvijā.
 
The objective of this Master's thesis is to explore opportunities for enhancing mathematical proficiency during the early stages of education, providing an informative foundation for decision-making in education management and forming evidence-based educational policies. The thesis comprises an introduction, three chapters, conclusions, and recommendations. The theoretical section focuses on scientific insights regarding the development of mathematical skills among fourth-grade students and the factors influencing mathematics learning. The content analysis determines whether a set textbook aligns with established quality criteria. Recommendations are formulated for the governmental policymakers to enhance educational resources and contribute to the development of mathematical competence among students in Latvia.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67359
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV