Kustību koordinācijas veicināšana 5-6 gadus veciem bērniem āra nodarbībās
Author
Kalderauska-Granauska, Klinta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats- Kustību koordinācijas veicināšana 5-6 gadus veciem bērniem āra nodarbībās. Darba autore: Klinta Kalderauska Granauska Darba apjoms: kvalifikācijas darbs sastāv no teoretiskās daļas un empēriskas daļas. Darba mērķis – analizēt teorētisko literatūru un praktiski pētīt 5-6 gadīgu bērnu koordinācijas paņēmienus āra vidē. Darba hipotēze- 5-6 gadīgo bērnu koordinācijas veicināšana āra vidē. Uzdevumi mērķa sasniegšanai : 1.Izprast līdzsvara veidus un to pielietošanu āra vidē. 2.Analizēt teorētisko literatūru par 5-6 gadīgu bērna līdzsvara un viņu fizisko attīstību sekmēšanau 3.Izmantojot vingrojumus palīdzēt bērniem uzlabot līdzsvara sajūtu un to darot āra vidē. Kvalifikācijas darba pirmajā daļā tika apskatīts līdzsvara ietekmējošie faktori, 5-6 gadīgu bērnu anatomiski fizioloģiski psiholoģiskais raksturojums un kā ar vingrinājumu palīdzību var attīstīt līdzsvaru āra vidē. Kvalifikācijas darba otrajā daļā tika veikts pētījums, kurā darba autore izstrādāja vingrojuma veidus, kas sastāv no 10.vingrinājumiem- līdzsvara paņēmieni āra vidē. Darba autore noteica bērnu līdzsavara koordinācijas spējas pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Balstoties uz pētījuma analīzi un iegūtajiem datiem, tika izdarīti secinājumi darba noslēgumā. Atslēgas vārdi: Koordinācija, āra vide, bērns (pirmsskolēns). Title of Qualification Work - Promotion of Movement Coordination in 5-6-Year-Old Children in Outdoor Activities. Author of the Work: Klinta Kalderauska Granauska Scope of the Work: The qualification work comprises Theoretical parts and empirical parts. Objective of the Work - to analyze theoretical literature and practically study coordination techniques of 5-6-year-old children in outdoor settings. Hypothesis of the Work - Promotion of Coordination in 5-6-Year-Old Children in Outdoor Settings. Tasks to Achieve the Objective: 1.Understand the types of balance and their application in outdoor settings. 2.Analyze theoretical literature on promoting balance and physical development in 5-6-year-old children. 3.Using exercises to help children improve their sense of balance, particularly outdoors. The first part of the qualification work examined factors influencing balance, anatomical, physiological, and psychological characteristics of 5-6-year-old children, and how balance can be developed outdoors through exercise. In the second part of the qualification work, a study was conducted where the author developed exercise routines comprising 10 exercises - balance techniques in outdoor settings. The author assessed children's balance coordination abilities at the beginning and end of the study. Based on the study analysis and obtained data, conclusions were drawn in the conclusion of the work. Keywords: Coordination, outdoor environment, child (preschooler).