Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstība caur rotaļām
Author
Mūrniece, Agnija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: ‘’Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstība caur rotaļām’’. Kvalifikācijas darba autore: Agnija Mūrniece. Kvalifikācijas darba vadītāja: Dr. paed. Inga Stangaine. Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski izpētīt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstību caur rotaļām un izstrādāt rekomendācijas pirmsskolas izglītības pedagogiem bērnu runas attīstības veicināšanā. Darba pirmajā daļā tika analizēta un pētīta teorētiskā literatūra par to, kas ir valoda un runa; jaunākā vecuma bērnu attīstība; kas ir rotaļas un kā tās ietekmē tieši bērnu runas attīstību šajā vecumposmā. Darba otrajā daļā tika veikts empīriskais pētījums par to kā ar rotaļām veicināt bērna runu. Pētījuma sākumā tika veikts pētāmās grupas raksturojums, vērtēts bērnu runas attīstības līmenis pēc izstrādātajiem kritērijiem, veikts pedagoģiskais process, kurā iekļautas rotaļas un spēles, veikta bērnu vērtēšana pētījuma beigās. Kvalifikācijas darba apjoms 33 lappuses, darbā iekļautas 3 tabulas, 6 attēli, 4 pielikumi. Izmantoti 34 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: valoda, runa, rotaļas, spēles, jaunākais pirmsskolas vecums. The subject of the qualification work: “Speech development of younger preschool children through play”. The author of the qualification work: Agnija Mūrniece Supervisor of the qualification work: Dr. paed. Inga Stangaine The objective of the qualification work: To explore theoretically and study practically the speech development of children from younger preschool age through play and to develop recommendations for preschool teachers in promoting children’s speech development. The first part of the work consists of analysis and studies of the theoretical literature on what language and speech are; development of younger children; what are games and how do they directly affect the speech development of children at this age. In the second part of the work, an empirical study was conducted on how to promote a child’s speech through play. At the beginning of the reaserch, the study group was characterized, the level of children’s speech development was evaluated according to the developed criteria, the pedagogical was carried out, which included games and play, and the children were evaluated at the end of the study. The amount of qualification work: 33 pages, the work includes 3 tables, 6 images, 4 appendices. 34 literary sources were used. Key words: language, speech, play, games, younger preschool age.