Izpratnes veidošana par Lieldienu tradīcijām dažādās mācību jomās pirmsskolas 3. posmā
Author
Boša, Raimonda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autora: Raimonda Boša Darba tēma: Izpratnes veidošana par Lieldienu tradīcijām dažādās mācību jomās pirmsskolas 3. posmā Darba veids: Kvalifikācijas darbs Studiju programma: Pirmsskolas skolotājs Kvalifikācijas darbā tiek pētīts, kā pirmsskolā veido izpratni par Lieldienu tradīcijām dažādās mācību jomās pirmsskola 3. posmā. Darbu veido divas daļas – teorētiskās daļas un pētnieciskās daļas. Darba teorētiskajā daļā tiek raksturotas Lieldienu tradīcijas, tai skaitā apkopota informācija, kā Valmieras novada pagastos tiek svinētas un ievērotas Lielās dienas tradīcijas, raksturot pedagoģiskais process pirmsskolas 3. posmā; apkopotas idejas Lieldienu tradīciju iepazīšanai dažādās mācību jomās pirmsskolas 3. posmā. Darba empīriskajā daļā aprakstīta pedagoģiskās izmēģinājuma darbības programma, veikta izpēte, kā bērni, apgūstot, dažādu mācību jomu saturu gūst izpratni par Lielās dienas tradīcijām. Secināts, ka dažādu mācību jomu satura kombinēšana sekmē bērnu izpratni par kultūras tradīcijām. Darba noslēgumā piedāvāti ieteikumi skolotājiem. Darbs kopumā izklāstīts 59 lappusēs, tajā iekļautas 3 tabulas, 32 literatūras avoti un 12 pielikumi. Atslēgas vārdi: Pedagoģija, vecumposms, tradīcijas, izpratne, mācību jomas. Author of the work: Raimonda Bosch The topic of the work: Creating an understanding of Easter traditions in various fields of study in the 3rd stage of preschool Type of work: Qualification work Study program: Preschool teacher The qualification work examines how preschoolers develop an understanding of Easter traditions. in various fields of study in the primary 3 stage. The work consists of two parts - the theoretical part and the research part. In the theoretical part of the work, the traditions of Easter are described, including collected information on how the traditions of Easter are celebrated and respected in the parishes of Valmiera region, the pedagogical process in the 3rd stage of preschool is described; collected ideas forgetting to know Easter traditions in various fields of study in the 3rd stage of preschool. The empirical part of the work describes the program of the pedagogical pilot activity, conducted a study of how children gain an understanding of the traditions of the Great Day while learning the content of various learning areas. Concluded that combining the content of different learning areas contributes to children's understanding of cultural traditions. Recommendations for teachers, offered at the end of the paper. The works is presented in a total 59 pages, including 3 table, 32 literature sources and 12 annexes. Key words: pedagogy, old age, tradition, understanding, learning areas.