Показать сокращенную информацию
Uztvertā organizācijas atbalsta saistība ar no snieguma atkarīgu pašcieņu un darbaholismu skolotājiem
dc.contributor.advisor | Upmane, Anda | |
dc.contributor.author | Klauža, Ance | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-05-27T01:03:55Z | |
dc.date.available | 2025-05-27T01:03:55Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | 101157 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67378 | |
dc.description.abstract | Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kādas ir saistības starp skolotāju uztverto organizācijas atbalstu, no snieguma atkarīgu pašcieņu, darbaholismu un sociāldemogrāfiskajiem datiem. Pētījumā piedalījās 130 Latvijas pirmsskolu, sākumskolu, pamatskolu, vidusskolu skolotāji. Pētījumā tika izmantotas trīs aptaujas: No snieguma atkarīgās pašcieņas skala (Performance-based self-esteem scale (PBSE); Hallsten et al., 2005); Darbaholisma aptauja (Dutch Workaholism Scale (DUWAS); Schaufeli et al., 2009); Uztvertais organizācijas atbalsts. Aptauja skolotājiem. (Perceived Organizational Support Scale for Teachers; Zhukova, 2021). Pētījuma rezultāti uzrāda, ka no snieguma atkarīga pašcieņa ir negatīvi saistīta ar uztverto organizācijas atbalstu, bet pozitīvi saistīta ar darbaholismu un tā izpausmēm- kompulsīvu un pārmērīgu strādāšanu skolotāju vidū. Tāpat skolotāju uztvertais organizācijas atbalsts ir negatīvi saistīts ar darbaholismu, kā arī ar kompulsīvu un pārmērīgu strādāšanu. | |
dc.description.abstract | The aim of the study was to explore the relationships between teachers' perceived organizational support, performance-based self-esteem, workaholism, and sociodemographic data. The study involved 130 teachers from preschools, primary schools, middle schools, and high schools in Latvia. Three surveys were used in the study: the Performance-Based Self-Esteem Scale (PBSE; Hallsten et al., 2005); the Dutch Workaholism Scale (DUWAS; Schaufeli et al., 2009); and the Perceived Organizational Support Scale for Teachers (Zhukova, 2021). The results of the study show that performance-based self-esteem is negatively associated with perceived organizational support, but positively associated with workaholism and its manifestations – compulsive and excessive working among teachers. Additionally, teachers' perceived organizational support is negatively associated with workaholism, as well as with compulsive and excessive working. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Psiholoģija | |
dc.subject | uztvertais organizācijas atbalsts | |
dc.subject | no snieguma atkarīga pašcieņa | |
dc.subject | darbaholisms | |
dc.subject | kompulsīva strādāšana | |
dc.subject | pārmērīga strādāšana | |
dc.title | Uztvertā organizācijas atbalsta saistība ar no snieguma atkarīgu pašcieņu un darbaholismu skolotājiem | |
dc.title.alternative | Relationship Between Perceived Organizational Support, Performance-Based Self-Esteem, and Workaholism Among Teachers | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Файлы в этом документе
Данный элемент включен в следующие коллекции
-
Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]
IEROBEŽOTAS PIEKĻUVES KOLEKCIJA. PILNTEKSTS PIEEJAMS LU STUDENTIEM U.C. PERSONĀLAM.