Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorUpmane, Anda
dc.contributor.authorKlauža, Ance
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:03:55Z
dc.date.available2025-05-27T01:03:55Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other101157
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67378
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot, kādas ir saistības starp skolotāju uztverto organizācijas atbalstu, no snieguma atkarīgu pašcieņu, darbaholismu un sociāldemogrāfiskajiem datiem. Pētījumā piedalījās 130 Latvijas pirmsskolu, sākumskolu, pamatskolu, vidusskolu skolotāji. Pētījumā tika izmantotas trīs aptaujas: No snieguma atkarīgās pašcieņas skala (Performance-based self-esteem scale (PBSE); Hallsten et al., 2005); Darbaholisma aptauja (Dutch Workaholism Scale (DUWAS); Schaufeli et al., 2009); Uztvertais organizācijas atbalsts. Aptauja skolotājiem. (Perceived Organizational Support Scale for Teachers; Zhukova, 2021). Pētījuma rezultāti uzrāda, ka no snieguma atkarīga pašcieņa ir negatīvi saistīta ar uztverto organizācijas atbalstu, bet pozitīvi saistīta ar darbaholismu un tā izpausmēm- kompulsīvu un pārmērīgu strādāšanu skolotāju vidū. Tāpat skolotāju uztvertais organizācijas atbalsts ir negatīvi saistīts ar darbaholismu, kā arī ar kompulsīvu un pārmērīgu strādāšanu.
dc.description.abstractThe aim of the study was to explore the relationships between teachers' perceived organizational support, performance-based self-esteem, workaholism, and sociodemographic data. The study involved 130 teachers from preschools, primary schools, middle schools, and high schools in Latvia. Three surveys were used in the study: the Performance-Based Self-Esteem Scale (PBSE; Hallsten et al., 2005); the Dutch Workaholism Scale (DUWAS; Schaufeli et al., 2009); and the Perceived Organizational Support Scale for Teachers (Zhukova, 2021). The results of the study show that performance-based self-esteem is negatively associated with perceived organizational support, but positively associated with workaholism and its manifestations – compulsive and excessive working among teachers. Additionally, teachers' perceived organizational support is negatively associated with workaholism, as well as with compulsive and excessive working.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectuztvertais organizācijas atbalsts
dc.subjectno snieguma atkarīga pašcieņa
dc.subjectdarbaholisms
dc.subjectkompulsīva strādāšana
dc.subjectpārmērīga strādāšana
dc.titleUztvertā organizācijas atbalsta saistība ar no snieguma atkarīgu pašcieņu un darbaholismu skolotājiem
dc.title.alternativeRelationship Between Perceived Organizational Support, Performance-Based Self-Esteem, and Workaholism Among Teachers
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию