• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Trešā vecumposma bērnu uzmanības sekmēšana vizuālajā mākslā

Thumbnail
View/Open
299-101259-Ratinika_Linda_lr17019.pdf (1.880Mb)
Author
Ratiņika, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autors: Linda Ratiņika Kvalifikācijas darba vadītājs: Doc. Dr. paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča Kvalifikācijas darba tēma: Trešā vecumposma bērnu uzmanības sekmēšana vizuālajā mākslā. Pētījuma mērķis: Analizēt literatūru un empīriski pārbaudīt, kā vizuālajā mākslā pirmsskolā sekmējama trešā vecumposma bērnu uzmanība. Teorētiskā daļa: literatūras analīze. Empīriskā daļa: pedagoģiska novērojums, situāciju analīze, bērnu darbu analīze. Atslēgas vārdi: vizuālā māksla, uzmanība, radošā darbība, radošās darbības metodes, pirmsskola. Kvalifikācijas darba tēma: Trešā vecumposma bērnu uzmanības sekmēšana vizuālajā mākslā. Kvalifikācijas darba apjoms: Darbs sastāv no 41 lpp., ievada, 3 nodaļām, 7 apakšnodaļām, 5 secinājumiem, 7 ieteikumiem, 30 izmantotās literatūras un avotu saraksta, 5 pielikumi.
 
Author of the Qualification work: Linda Ratinika Qualification Labor Manager: Doc. Dr. paed. Daiga Kaleja-Gasparovica Subject of qualification work: Promotion of Attention of the 3rd (Preschool) Stage Children in Visual Arts. Objective of the study: Analyse literature and empirically examine how the attention of third-stage children in the visual arts in pre-school should be encouraged. Theoretical part: literature analysis. Empirical part: pedagogical observation, situation analysis, child work analysis. Keywords: visual art, attention, creativity, creative activity, methods of creative activity, pre-school. visual arts, attention, creative activities, methods of creative activities, pre-school. Theme of the Qualification work : “Promotion of Attention of the 3rd (Preschool) Stage Children in Visual Arts”. Scope of qualification work: The work consists of 41 pages, introductory, 3 chapters, 7 subchapters, 5 conclusions, 7 recommendations, 30 a list of literature and sources used, 5 annexes.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67394
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV