Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes sekmēšana integrētās rotaļnodarbībās
Author
Kuzika, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Galeniece, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Sintija Kuzika Kvalifikācijas darba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes sekmēšana integrētās rotaļnodarbībās. Darba mērķis ir pētīt lasītprasmes veicināšanas iespējas integrētās rotaļnodarbībās pirmsskolā, ieinteresējot un organizējot bērnus pašvadītam mācību procesam un piedāvājot bērnu vecumam un interesēm atbilstošas, jēgpilnas nodarbes, kā arī sniedzot savlaicīgu atgriezenisko saiti rotaļnodarbībās. Teorētiskajā daļā analizēta zinātniskā literatūra par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu psiholoģisko raksturojumu un izzināti faktori, kas ietekmē mācīšanās motivāciju. Analizētas Svences, Anspokas, Krieķa un citu, tostarp ārvalstu, autoru atziņas par lasītprasmes sekmēšanas iespējām pirmsskolā. Empīriskajā daļā bērnu snieguma vērtēšanai pētījuma laikā izstrādāti kritēriji, veikta uz pašvadītu mācīšanos virzīta pedagoģiskā darbība. Lai bērnus ieinteresētu lasīšanas procesam, iekārtota lasītrosinoša vide, izmantotas digitālās tehnoloģijas. Ņemot vērā ģimenes atbalsta nozīmi, izveidoti ieteikumi vecākiem bērnu lasītprasmes sekmēšanai. Darba apjoms ir 47 lappuses, 15 attēli, 5 tabulas Atslēgvārdi: lasītprasme, atgriezeniskā saite, pašvadīta mācīšanās, motivācija Author of the work: Sintija Kuzika Title of work: Promoting the reading skills of older pre-school children in integrated play activities. The aim of the work is to explore opportunities for promoting reading skills in integrated preschool play activities, to attract and organise children for a self-managed learning process and to offer children's age and interests meaningful activities, as well as timely feedback in play activities. The theoretical part analyses scientific literature on the psyhological characterisation of the older preschool children and identifies factors of influencing learning motivation. Analyzed insights from the authors of Svence, Anspoka, Kriekis, and others, including foreign ones, on opportunities to promote reading skills in preschool. In the empirical part, criteria have been developed for evaluation of children's performance during the study, pedagogical activity directed towards self-directed learning has been performed. In order to attract children to the reading process, a reading environment has been set up, digital technologies have been offered to perform tasks. By observing the importance of family support, recommendations have been developed for parents to promote children's reading skills. Scope of work: 47 pages, 15 images, 6 tables Keywords: reading skills, feedback, self guided learning, motivation