3 – 4 gadīgu bērnu zīmēšanas prasmju apguves sekmēšana vizuālajā darbībā
Author
Vikaine, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs: 3 – 4 gadīgu bērnu zīmēšanas prasmju apguves sekmēšana vizuālajā darbībā. Darba autore: Agnese Vikaine Darba vadītāja: Dr.paed. Antra Randoha Pētījuma mērķis: pētīt 3-4 gadus vecu bērnu zīmēšanas prasmju sekmēšanas iespējas vizuālajā darbībā. Pētījuma jautājums: Kādi paņēmieni vizuālajā darbībā sekmē bērna zīmēšanas prasmes? Pētījuma bāze: pirmsskolas izglītības iestāde “X”, pētījumā piedalās 15 vidējā pirmsskolas vecuma bērni vecumā no 3 līdz 4 gadiem. Pētījuma priekšmets: bērnu zīmēšanas prasmes Pētījuma uzdevumi: 1.analizēt psiholoģijas un pedagoģijas teorētiskās atziņas par zīmēšanas prasmēm bērnu vidējā pirmsskolas vecumposmā; 2.analizēt literatūru par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarībām pētāmās problēmas kontekstā; 3.analizēt literatūru par bērnu zīmēšanas prasmju raksturojumu un tās sekmēšanas iespējām pirmsskolā; 4.praktiski pārbaudīt teorētiskās atziņas empīriskajā pētījumā un analizēt iegūtos rezultātus. Atslēgas vārdi: vizuāla māksla, vizuālā darbība, vidējais pirmsskolas vecumposms, zīmēšanas prasmes. Darba apjoms: 42 lappuses, 11 attēli, 3 tabulas, 4 pielikumi, izmantoti 25 literatūras avoti Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: 1.Teorētiskajā daļā tika analizētas pedagogu un psihologu (B. Frīdenbergas, V. Hibneres, A.Randohas, R.Fišera, B. Dafijas un citu) teorētiskās atziņas par vizuālo mākslu un vizuālo darbību kā personības attīstības sekmētāju, zīmēšanas prasmēm un šo prasmju sekmēšanas iespējām, vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarībām temata ietvaros un pedagoģiskajiem nosacījumiem zīmēšanas prasmju apguvei. 2.Empīriskajā daļā aprakstīts pedagoģiskais novērojums, kas tika veikts divu mēnešu garumā. Tika pētīti 15 vidējā pirmsskolas vecumposma bērni. Tika veikts bērnu prasmju 3.izvērtējums pētījuma sākumā, pētījuma laikā un pētījumu noslēdzot. Tika organizētas sešas praktiskās nodarbības. Šajā nodaļā aprakstīta katras nodarbības norise, sniegts ilustratīvs materiāls, apkopoti pētījuma rezultāti. Qualification paper: Promoting the learning of drawing skills of 3-4-year-old children in visual activity. Author: Agnese Vikaine Head of work: Dr.paed. Antra Randoha Aim of study: to study the possibilities of promoting the drawing skills of 3-4-year-old children in visual activity. Question of study: What methodes do promote a children’s drawing skills in visual activity ? Basis of study: preschool educational institution "X", 15 middle preschool children aged 3 - 4 participate in the study. Objective of study: childrens drawing skills. Study tasks: 1.to analyze the theoretical knowledge of psychology and pedagogy about drawing skills of children in the middle preschool age; 2. to analyze the literature on the regularities of the development of children of middle preschool age in the context of the researched problem; 3.to analyze the literature on the characteristics of children's drawing skills and the possibilities of promoting them in preschool; 4.to practically test the theoretical findings in the empirical study and analyze the obtained results. Key words: visual arts; visual activity; middle preschool age; drawing skills. This paper consists of 42 pages, 11 photos, 3 tables, 4 appendices and 25 literature sources. The qualification paper consists of two parts: 1.The theoretical part analyzed the theoretical insights of teachers s and psychologists (B. Frīdenberga, V. Hibnere, A. Randoha, R. Fischer, B. Dufffy and others) about visual art as a promoter of personality development, drawing skills and the possibilities of promoting these skills, for regularities of development of children of middle preschool age within the subject and pedagogical conditions for learning drawing skills. 2.The empirical part describes the pedagogical observation that was carried out over two months. 15 children of middle preschool age were studied. Children's skills were assessed at the beginning of the study, during the study and at the end of the study. Six practical lessons were organized. This chapter describes the course of each lesson, provides illustrative material, and summarizes the research results.