3 - 4 gadus vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšana sižeta - lomu rotaļās
Author
Veispale, Lolita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: 3 – 4 gadus vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšana sižeta- lomu rotaļās. Kvalifikācijas darba autore: Lolita Veispale Kvalifikācijas darba vadītāja: Docente, Dr. paed. Ilze Šūmane Kvalifikācijas darba apjoms: 37lpp., 4tabulas, 3attēli, 46 literatūras avoti, 9 pielikumi. Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski pētīt un empīriski pārbaudīt 3-4 gadus vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšanas iespējas sižeta - lomu rotaļās. Kvalifikācijas darbu veido divas daļas – teorētiskās un empīriskās, un septiņām apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā tiek teorētiski analizēti un apkopoti zinātniskās literatūras autoru darbi. Tiek analizēti tādu autoru darbi kā R. Andersone, A. Ādlers, D. Dzintere un I. Stangaine, V. Golubina, S. Gailuma, I. Jurgena, V. Romenkova u.c., raksturojot sociālo prasmju jēdzienu, analizētas 3 – 4 gadus vecu bērnu sociālās prasmes, noteikta sižeta – lomu rotaļu iespējas sociālo prasmju veicināšanā. Otrajā nodaļā tiek veikts empīriskais pētījums: pedagoģiskais novērojums un pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, izvērtēta sociālo prasmju veicināšana 3-4 gadus veciem bērniem sižeta - lomu rotaļās. Apkopoti pētījuma rezultāti un izdarīti secinājumi. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, sižeta - lomu rotaļa, 3 – 4 gadus veci bērni Qualification thesis: Promoting the social skills of 3-4 year olds children in plot - role play. Author of the qualification work: Lolita Veispale Supervisor of the qualification work: Docent, Dr. paed. Ilze Šūmane Scope of qualification: 37 pages, 4 tables, 3 images, 46 literature sources, 9 attachments. Aim of the qualification: to theoretically investigate and empirically substantiate the role of storyline in promoting social skills of 3 - 4 year old children in play activities. The qualification work consists of two parts, theoretical and empirical, and seven sub-parts. The first chapter theoretically analyses and summarises the works of authors of scientific literature. The works of R. Andersone, A. Ādler, D. Dzintere and I. Stangaine, V. Golubina, S. Gailuma, I. Jurgena, V. Romenkova and others are analysed. The concept of social skills is explored, social skills of 3-4 year old children are analysed, the role of role-play in promoting social skills is determined. The second chapter is an empirical study: pedagogical observation and pedagogical pilot activity, evaluation of the promotion of social skills of 3-4 year old children in plot - role play. The results of the study are summarized and conclusions are drawn. Keywords: social skills, plot – role play, 3-4 year old children.