Pirkstu rotaļas un vingrinājumi runas kultūras sekmēšanai 1,5 - 2 gadus veciem bērniem pedagoģiskajā procesā
Author
Grīnfelde-Ēberte, Gunta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Gunta Grīnfelde - Ēberte Kvalifikācijas darba tēma: “Pirkstu rotaļas un vingrinājumi runas kultūras sekmēšanai 1,5 – 2 gadus veciem bērniem pedagoģiskajā procesā”. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izpētīt pirkstu rotaļas un vingrinājumu ietekmi uz 1,5 – 2 gadus veciem bērniem runas kultūras sekmēšanai. Tēma ir svarīga gan vecākiem, gan pirmsskolas pedagogiem, tāpēc ka mūsdienās arvien biežāk sastopama ar problēma, kas saistīta ar bērna runas un valodas attīstību. Darba autore nolēma pārbaudīt pirkstu rotaļu un vingrinājumu lietderību bērnu runas kultūras sekmēšanai pedagoģiskajā procesā. Kvalifikācijas darba pirmajā daļā tiek pētīti un analizēti psiholoģijas un pedagoģijas zinātnieku teorijas par runu, runas attīstību 1,5 – 2 gadu veciem bērniem un par pirkstu rotaļu un vingrinājumu lomu bērnu runas kultūras sekmēšanā. Kvalifikācijas darba otrajā daļā tiek veikts empīriskais pētījums, kurā piedalījās 14 bērni 1,5 – 2 gadu veci bērni. Tika izstrādāti kritēriji pēc kuriem pētījuma sākumā tika veikta bērnu runas kultūras sekmēšanas novērtēšana. Tika atlasītas un pielietotas praktiskā darbībā pirkstu rotaļas un vingrinājumi. Pētījuma noslēgumā tika veikta atkārtota bērnu runas attīstības novērtēšana. Rezultāti tikai analizēti un apkopoti 4 tabulās, atspoguļoti 11 attēlos. Pētījuma rezultāti apstiprināja izvirzīto hipotēzi, ka jaunākajā pirmsskolas vecumā runas attīstības veicināšana būs sekmīgāka, ja tiks lietotas bērna spējām atbilstošas pirkstu rotaļas un vingrinājumus katru dienu un tiek nodrošināta atbilstoša vide pedagoga un bērna sadarbībai. Bērni iesaistījās pirkstu rotaļās un vingrinājumos, pētījuma noslēgumā runas pilnveidojās. Author of qualification work: Gunta Grinfelde – Eberte The subject of the qualification: Finger play and exercises to promote speech culture in the pedagogical process for children aged 1.5 – 2 years. The topic is important to both parents and preschool teachers, as the problem of child speech and language development is becoming more topical today. The author of the work decided to test the usefulness of finger games and exercises for promoting children’s speech culture in the pedagogical process. The first part of the qualification work studies and analyses the work of scientists in psychology and pedagogy on the essence of language in children aged 1,5 – 2 years and on the role of finger play and exercises in promoting children’s speech culture. In the second part of the qualification paper an empirical study is carried out. The study invold 14 children of 1,5 – 2 years. At the beginning of the study children’s speech culture development has been evaluated. Finger games and exercises were selected and applied in practice. At the end of the study, children’s speech development has been reassessed. The result are analyed and summarized in 4 tables, reflected in 11 pictures. The results of the study comfirmed the hypothesis that, in the yonges pre-school age, the promotion of speech development would be more sucessful, if finger games and exercises are used every day and an appropriate environment for cooperation between the educator and the child is provided. Children engaged in finger play and exercise, speeches refined at the and of the study.