Vārdu krājuma paplašināšana rotaļās un spēlēs 3-4 gadu vecumā
Author
Āboliņa, Annija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: Vārdu krājuma paplašināšana rotaļās un spēlēs 3-4 gadu vecumā. Darba autore: Annija Āboliņa Darba mērķis: Izzināt vārdu krājuma paplašināšanas iespējas rotaļās un spēlēs 3-4 gadu vecumā pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā, analizējot gan dažādu latviešu, gan ārzemju autoru, pedagogu un citu speciālistu darbus, veikts valodas, runas un vārdu krājuma raksturojums, kā arī aprakstīts pirmsskolas vecuma bērnu, īpašu uzmanību pievēršot 3-4 gadu vecumam, valodas attīstība un vārdu krājuma paplašināšanas iespējas, izmantojot rotaļas un spēles. Kvalifikācijas darba empīriskajā daļā tiek veikts pētījums, kas iekļauj bērnu vārdu krājuma novērošanu pētījuma sākumā un beigās, vadoties pēc iepriekš izvirzītiem kritērijiem. Tiek praktizēta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, kas ietver dažādu rotaļu un spēļu izmantošanu pirmsskolas ikdienā, lai paplašinātu vārdu krājumu, kā arī iegūto datu analizēšana. Atslēgas vārdi: valoda, vārdu krājums, paplašināšana, runa, rotaļas, spēles, 3-4 gadīgi bērni. Kvalifikācijas darba apjoms: 56 lpp., 11 attēli, 4 tabulas, 37 literatūras avoti, 2 pielikumi. The theme of the qualification paper: Expanding vocabulary of 3-4 year old preschool children through play and games. Author of the paper: Annija Āboliņa Aim of the work: To explore vocabulary expansion opportunities in play and games at age 3-4 in the pedagogical process in pre-school. The qualification paper consists of two parts: theoretical and empirical research. In the theoretical part analyses the knowledge of different authors, educators and other specialists about language, speech and vocabulary, as well as their interdependence. Described pre-school children, paying particular attention to the age of 3-4, language development and vocabulary expansion opportunities through games and games. In the empirical part of the qualification work, a study is carried out which includes observation of children's vocabulary at the beginning and end of the study based on pre-established criteria. Pedagogical pilot action is practised, involving the use of different play and games in pre-school routine and analysing the collected data. Keywords: language, vocabulary, expansion, speech, play, games, 3-4 years old children. Qualification paper consists of: 56 pages, 11 illustrations, 37 literature sources, 2 attachments.