• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

5 - 6 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju veicināšana kustību rotaļās pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-101618-Drelinga_Agnese_ad22003.pdf (1.486Mb)
Author
Drelinga, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Agnese Drelinga. Kvalifikācijas darba tēma “5 - 6 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju veicināšana kustību rotaļās pirmsskolā”. Darba mērķis: Teorētiski izzināt dažādu autoru atziņas un praktiski izvērtēt saskarsmes prasmju sekmēšanu kustību rotaļās. Pirmsskolas vecuma bērnu vadošā darbība ir rotaļa, caur kuru bērni apgūst prasmes un iemaņas, iemācās burtus un ciparus, orientēšanos laikā un telpā, iepazīstas ar dabu un to apkārtni, iegūst sociālās prasmes. Saskarsmes veidošanos varētu saistīt ar bērnu darbību dažādās rotaļās. Saskarsmes veicināšana, ir viens no galvenajiem faktoriem, kas palīdz bērnam iejusties kolektīvā un kontaktēties ar vienaudžiem. Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt saskarsmes procesa būtību dažādu autoru teorijās problēmas skatījumā. 2. Izzināt 5-6 gadu bērnu attīstības likumsakarības pirmsskolā. 3. Analizēt saskarsmes grūtības un to cēloņus. 4. Analizēt atsevišķu bērnu saskarsmes īpatnības. 5. Apkopot rotaļu situācijas saskarsmes grūtību mazināšanai. Temats: 5-6 gadu vecuma bērnu saskarsmes prasmju veicināšana rotaļās pirmsskolā Pētījuma jautājums: Kā sekmēt bērnu saskarsmes prasmi kustību rotaļā? Pētījumu metodes: literatūras analīze, novērošana, rotaļu situāciju analīze. Pētījuma objekts: rotaļa 5-6 gadu vecumā bērni pirmsskolā Pētījuma priekšmets: saskarsmes prasmju attīstība Pētījuma mērķis: izzināt veiksmīgas saskarsmes prasmes bērnu kustību rotaļās Kvalifikācijas darba apjoms 32 lpp.( neieskaitot pielikumu), 3 tabulas, 4 attēli, 8 pielikumi, kopējais darba apjoms 35 lpp. Kvalifikācijas darbā iekļauti 36 bibliogrāfiskie avoti. Atslēgvārdi – 5-6g.v. bērnu saskarsme, bērnu attīstība, kustību rotaļa.
 
Author of the work: Agnese Drelinga. The subject of the qualification work is "promoting the communication skills of 5-6-year-old children in movement games in preschool". The aim of the work: To theoretically find out the insights of various authors and to practically evaluate the promotion of communication skills in movement games. The leading activity of preschool children is play, through which children learn skills and abilities, learn letters and numbers, orientation in time and space, get to know nature and their surroundings, acquire social skills. The formation of contact could be linked to children's activities in various games. Promoting communication is one of the main factors that help a child to fit into a group and communicate with peers. Research tasks: 1. To analyze the nature of the communication process in the theories of different authors from the point of view of the problem. 2. To find out the regularities of the development of 5-6 year old children in preschool. 3. Analyze communication difficulties and their causes. 4. Analyze the peculiarities of communication of individual children. 5. Summarize play situations to reduce communication difficulties. Topic: promoting communication skills of 5-6-year-old children in play in preschool Research question: How to promote children's communication skills in movement play? Research methods: literature analysis, observation, analysis of play situations. Research object: play for 5-6 year old children in preschool Research subject: development of communication skills The purpose of the study: to find out successful communication skills in children's movement games The volume of the qualification thesis is 32 pages (not including the appendix), 3 tables, 4 pictures, 8 appendices, the total volume of the thesis is 35 pages. The qualification work includes 36 bibliographic sources. Keywords - 5-6 years old. children's contact, children's development, movement play.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67412
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV