Tekstpratības veicināšana sociālo zinību stundās 9.klasēm
Author
Leinerts, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās strauji attīstoties modernajām tehnoloģijām arvien vairāk izglītības jomā tiek pievērsta uzmanība skolēnu lasītprasmei, rakstītprasmei un vispārējai sapratnei par mācību materiāliem, tekstiem un avotiem jeb tekstpratībai. Latvijā lasītprasme ir viduvēja, ar tendenci pasliktināties, sapratne par izlasīto un iespējas brīvi diskutēt par to- vājas. Galvenās problēmas veicot praktisku darbu pētījuma ietvarā ir: slikta lasītprasme, zemas kvalitātes diskusiju iespējas par izlasīto tekstu un zema līmeņa iemaņas darbam ar izlasīto tekstu. Regulāri pievēršot uzmanību un trenējot lasītprasmi ar dažādu praktisku uzdevumu palīdzību, skolēnu tekstpratības un labsajūtas līmenis uzlabojas. Divu mēnešu laikā, pielietojot dažāda veida praktiskus uzdevumus sociālo zinību stundās 9.klasēm, tika analizēti iegūtie dati par skolēnu tekstpratību, lai varētu izdarīt secinājumus par izmaiņām mācību stundu aktualizētās prasmes darbā ar tekstu. Today, with the rapid development of modern technologies in the field of education, attention is increasingly being paid to students' literacy, literacy and general understanding of teaching materials, texts and sources, or literacy. In Latvia, there is not very good literacy, understanding of what has been read and opportunities to discuss it freely. The main problems with practical work within the framework of the study are: poor reading skills, low quality discussion options on the text you read, and low level skills for working with the text you read. By regularly focusing on and training reading comprehension through a variety of practical tasks, students' levels of literacy and well-being improve. Within two months, using different types of practical tasks in social learning classes for grades 9, the findings on pupils' literacy were analysed so that conclusions could be drawn on changes in the updated textual skills of teaching classes.