Četrgadīgu bērnu uzmanības sekmēšana pedagoģiskajā procesā
Author
Ozola, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Anete Ozola Kvalifikācijas darba tēma: Četrgadīgu bērnu uzmanības sekmēšana pedagoģiskajā procesā Kvalifikācijas darba mērķis: izpētīt četrgadīgu bērnu uzmanības sekmēšanas iespējas pedagoģiskajā procesā. Teorētiskajā daļā tiks analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par uzmanību, tās veidiem un attīstību četrgadīgiem bērniem, balstoties uz tādu autoru atziņām kā Svence, G. (1999), Vorobjovs, A. (1996), Špicers, G. (2017), Öngören, S. (2023) u.c. Darba empīriskajā daļā tiks veikts pirmreizējs novērojums pirmsskolas pedagoģiskajā procesā, lai noskaidrotu četrgadīgu bērnu uzmanības noturību un piedāvātu aktivitātes, kas veicinās bērnu uzmanības noturību. Kā arī tiks veikts atkārtots bērnu novērojums, lai salīdzinātu datus un nonāktu pie secinājumiem par četrgadīgu bērnu uzmanības noturības sekmēšanas iespējām. Pētījuma rezultātā tika rasta atbilde uz pētījumā izvirzīto jautājumu – Ar kādiem pedagoģiskajiem paņēmieniem ir iespējams sekmēt četrgadīgu bērnu uzmanības noturību? Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, un 7 apakšnodaļām. Kvalifikācijas darbā ir 5 tabulas, 7 attēli, izmantoti 15 literatūras avoti un izdarīti secinājumi. Darba apjoms ir 33 lapas. Atslēgas vārdi: pedagoģiskais process, uzmanība, uzmanības noturība, pedagoģiskie paņēmieni. Author of the work: Anete Ozola Subject of qualification work: promoting the attention of four-year-olds in the pedagogical process. Objective of the Qualification work: to explore possibilities for promoting the attention of four-year-olds in the pedagogical process. The theoretical part will analyse pedagogical and psychological literature on attention, types and development for four-year-olds based on the findings of authors such as: Svence, G. (1999), Vorobjovs, A. (1996), Špicers, G. (2017), Öngören, S. (2023) etc. In the empirical part of the work, a first-time observation will be made in the pre-school pedagogical process to find out the persistence of the attention of four-year-olds and to offer activities that will contribute to the retention of children's attention. There will also be a repeated observation of children to compare data and to arrive at conclusions on the possibilities for four-year-olds to contribute to the resilience of attention. As a result of the study, an answer was found to the question raised in the study – What pedagogical techniques can contribute to the retention of the attention of four-year-olds? The qualification work consists of an introduction, two chapters and seven subsections. The qualification work contains seven pictures, five tables, fifteen literary sources are used and conclusions are drawn. The volume of the work is thirty three pages. Key words: pedagogical process, attention, attention span, pedagogical techniques.