• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Piederības izjūtas attīstība skolēnu labizjūtai veselības un fiziskās aktivitātes jomā pamatizglītības 1.posmā

Thumbnail
View/Open
299-101702-Balcune_Agnese_ab20166.pdf (667.7Kb)
Author
Baļčūne, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Miķelsone, Ilze
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba autore: Agnese Baļčūne. Bakalaura darba nosaukums: Piederības izjūtas attīstība skolēnu labizjūtai veselības un fiziskās aktivitātes jomā, pamatizglītības 1. posmā. Darba mērķis: izpētīt piederības izjūtas attīstību skolēnu labizjūtai veselība un fiziskās aktivitātes mācību jomā pamatizglītības 1.posmā. Galvenie rezultāti: balstoties uz pedagogu aptauju, piederības izjūtas attīstību skolēniem veselība un fiziskās aktivitātes mācību jomā veicina sekojoši faktori - nodarbību veidošana, kas saliedē klases kolektīvu (32%), nodarbības, dalot bērnus komandās (26%) un piederības veicināšana skolai (18%), bet darbības, kas sekmē skolēnos piederības izjūtu veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomā, visbiežāk ir sadarbības veicināšana starp skolēniem (36%), kopības izjūtas radīšana nodarbībās (29%) un cieņas vienam pret otru veicināšana (16%). Bakalaura darbs uzrakstīts uz 56 lpp., tas ietver 18 attēlus, 9 tabulas, darbā izmantoti 87 literatūras avoti un pievienoti 4 pielikumi.
 
Author of the bachelor's thesis: Agnese Balcune. Bachelor thesis title: Development of sense of belonging for the well-being of students in the field of health and physical activity, in the 1st stage of basic education. The purpose of the work: to investigate the development of the sense of belonging to the well-being of students, health and physical activities in the field of study in the 1st stage of basic education. The main results: based on a survey of pedagogues, the following factors contribute to the development of a sense of belonging in students, health and physical activities in the field of study - creating lessons that unite the class collective (32%), lessons by dividing children into teams (26%) and promoting belonging to the school (18%), but actions that promote a sense of belonging in students in the field of health and physical activity in the field of learning, the most common are promoting cooperation between students (36%), creating a sense of community in classes (29%) and promoting mutual respect (16%). The bachelor thesis is written on 56 pages, it includes 18 pictures, 9 tables, 87 literary sources and added 4 appendices.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67422
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV