• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana rotaļā

Thumbnail
View/Open
299-101707-Urlovska_Anda_au22002.pdf (1.029Mb)
Author
Urlovska, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma: Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana rotaļā. Kvalifikācijas darba mērķis ir novērot un analizēt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmes. Pirmā nodaļa – Teorētiskās atziņas par pašapkalpošanās prasmju apguvi pirmsskolās 1. vecumposmā. Otrā nodaļa – Pētījums par pašapkalpošanās prasmju apguvi. Bērnu pašapkalpošanās prasmes tika novērotas un analizētas. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, 13 tabulām, 11 attēliem, secinājumiem un 4 pielikumiem. Darbā tika analizēts 34 avots, tai skaitā interneta resursu avoti. Darba apjoms 43 lapaspuses. Atslēgvārdi: pašapkalpošanās prasmes, rotaļa, patstāvīgs, bērni, integrēta pieeja, sadarbība.
 
The topic of the qualification work: Promoting self–care skills in play for younger pre– school children. The purpose of the qualification work is to observe and analyze the self–care skills of younger preschool children. First chapter – Theoretical knowledge about learning self–service skills in preschools in the 1st age stage. Chapter Two – Research on learning self–care skills. Children's self–care skills were observed and analyzed. The qualification work consists of an introduction, 2 chapters, 13 tables, 11 figures, conclusions and 4 attachments. The paper analyzed 34 the source of literature, including Internet resources. Scope of work 43 pages. Keywords: self–service skills, play, independent, children, integrated approach, cooperation.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67423
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV