Bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveide pirmsskolas izglītības 1. posmā
Author
Bērziņa, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors: Elīna Bērziņa Kvalifikācijas darba temats: Bērnu pašapkalpošanas prasmju pilnveide pirmsskolas izglītības 1.posmā. pilnveides Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski izprast pašapkalpošanās prasmju procesu pirmsskolas izglītības iestādē pirmajā posmā. Lai sasniegtu izvirzītos mērķus un izpildītu uzdevumus, teorētiskajā daļā tika veikta pedagoģiskā literatūras analīze attiecībā uz pašapkalpošanās prasmēm un to lomu attīstībā. Tika izvērtēts pirmajā posmā vecuma bērnu attīstības posms un nepieciešamība veicināt pašapkalpošanās prasmju apgūšanu šajā posmā. Empīriskajā daļā tiek pētīti konkrēti pasākumi un metodes, kas tiks novēroti, pielietoti un novērtēti pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, kā arī novērojumu un datu apkopšanu par pašapkalpošanas prasmju attīstību bērniem šajā vecumā. Iegūstot un apkopojot pētījuma rezultātus, var liecināt, ka, ņemot vērā bērnu vecuma posma īpatnības un vajadzības, ir iespējams veiksmīgi veicināt pašapkalpošanās prasmju pilnveidošanu. Kvalifikācijas darba saturs: darbs sastāv no divām daļām. Kvalifikācijas darba apjoms: 46 lpp. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes, bērni pirmsskolas izglītības 1. posmā, pirmsskola. Author of Qualification work: Elīna Bērziņa Topic of Qualification work: Development of Children's Self-Care Skills in the First Stage of Preschool Education. The aim of the Qualification work: Theoretical exploration and practical understanding of the process of self-service skills enhancement in the first stage of early childhood education. In order to achieve the set objectives, the theoretical part involved an analysis of pedagogical and psychological theories on the enhancement of self-service skills and their role in child development. In the empirical part, specific criteria, measures, and methods to be observed, applied, and evaluated in pedagogical experimentation were analyzed. Observation and data analysis were conducted on the trends in the development of self-service skills in children of this age group. By obtaining and summarizing the research results, it can be concluded that, considering the peculiarities and needs of the children's age group, it is possible to successfully promote the enhancement of self-service skills. The content of work: the work consists of two parts. The scope of work: 46 pages. Keywords: self-service skills, children in pre-primary education, stage 1, pre - school.