Mobilā lietotne pirmsskolas pedagogiem kā atbalsta rīks starpkultūru kompetences pilnveidei darbam multikulturālā vidē
Author
Nīlendere, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Čekse, Ireta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs izstrādāts, lai noskaidrotu atbilstošāko formu un saturu mobilai lietotnei pirmsskolas pedagogu starpkultūru kompetences pilnveidei. Mērķis bija izstrādāt un aprobēt mobilo lietotni kā atbalsta rīku starpkultūru kompetences pilnveidei darbam multikulturālā pirmsskolas vidē. Pētījumā izmantota dokumentu analīzes metode un kvantitatīvās datu ieguves metodes – anketēšana un mobilās lietotnes heiristiskais novērtējums. Tika secināts, ka šāds pētījuma dizains ļauj ātri un efektīvi apkopot un sintezēt tiešsaistē pieejamos sekundāros datus, sniedzot visaptverošu informāciju par pētījuma objektu un priekšmetu. Rezultātā tika izstrādāta mobilā lietotne pirmsskolas pedagogiem starpkultūru kompetences pilnveidei ar saturu trijos blokos – resursi pirmsskolas pedagogu starpkultūru kompetences pilnveidei, mācību materiāls par pasaules kultūrām un globāli labās prakses piemēri. Darbs sastāv no 88 lpp., 8 tabulām, 18 attēliem un 133 literatūras avotiem. This paper examines the most appropriate form and content for a mobile app enhancing cross-cultural competence for early childhood (EC) educators. The purpose of the thesis was to develop and approbate a mobile toolkit enhancing cross-cultural competence for the EC educators in multicultural classrooms. Desk research and quantitative data from questionnaires and a heuristic evaluation have been used in this paper. This method deemed most appropriate because it allows fast and efficient study and synthesis of secondary data available online, providing comprehensive information on the subject and object of the research. Consequently, a mobile toolkit for EC educators enhancing cross-cultural competence was developed. It offers content in three sections: resources for cross-cultural competence, global cultural materials, and examples of best practices from the globe. The paper consists of 88 pages, 8 tables, 18 images and 133 references.