Skaņu un burtu apguves veicināšana bērniem pirmsskolas 3. posmā
Author
Kainaize, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore, Kristīne Kainaize. Kvalifikācijas darba tēma: Skaņu un burtu apguves veicināšana bērniem pirmsskolas 3. posmā. Darba mērķis: Teorētiski un empīriski izpētīt skaņu un burtu apguves veicināšanas iespējas pirmsskolas 3. posmā. Lai sasniegtu šo mērķi, tika analizēta teorētiskā literatūra par mācīšanu un mācīšanos pirmsskolas 3. posmā, raksturots skaņu un burtu apguves sasniedzamais rezultāts pirmsskolā, mācību saturs un metodika burtu un skaņu apguves veicināšanai 3. posmā. Otrajā nodaļā tika vērtēta pētījumā iesaistīto bērnu skaņu un burtu apguve, sagatavota izmēģinājuma programma un tās beigās veikts atkārtots bērnu skaņu un burtu apguves novērtējums. Darba noslēgumā piedāvāti ieteikumi skolotājiem. Secināts, ka skaņu un burtu apguve ir ilglaicīgs process. Izvēloties saturu un metodiku, skaņu un burtu apguves veicināšanai, svarīgi radīt bērnos interesi, atrisinot dažādas problēmsituācijas, kurās bērnam jāparada sava prasme burtu un skaņu apguvē. Veidojot interesi par skaņām, un burtiem nepieciešams izmantot dabā pieejamos materiālus un āra vidi. Autore novēroja, ka pēc āra nodarbības, bērni izrādīja lielu interesi par grupā pieejamiem burtiem. Pētnieciskajam darbam ir šāda struktūra: anotācija (latviešu un angļu valodā), ievads, 2. nodaļas, 9. apakšnodaļas, secinājumi, literatūras un avotu saraksts, pielikumi. Teksts izklāstīts uz 43 lpp., tekstu ilustrē 6. tabulas, 16. attēli, literatūras un avotu sarakstā iekļauti 35. publikāciju un autoru nosaukumi. Darbam pievienoti 8. pielikumi. Atslēgas vārdi: pirmsskola, burts, skaņa, 3. vecumposms, apguve. Name of autor- Krisine Kainaize. The topic of qualification paper:Promoting the learning of sounds and letters in children in preschool stage 3. Purpose of the work: To theoretically and emirically study the possibilities of promoting the acquisition of sounds and letters in the 3rd stage of preschool. To achieve this goal, the theoretical literature on teaching and learning in preschool stage 3 was analyzed, the achievable result of the acquastion of sounds and letters in preschool was described, the content and methodology of teaching to promote the learning of letters and sounds in stage 3 described. The second chapter evaluated the learning of the sounds and letters of the children enrolled in the study, prepared a pilot program, and at the end of it a repeated assessment of the children’s learning of sounds and letters. At the end work, recommendations for teachers are offered. In general, from the work it can be concluded that mastering sounds and letters is a long term process. When creating interest in sounds, and letters need to use the materials available in nature and the outdoor environment. The author observed that after outdoor lesson, the cildren showed grat interest in the letters avialable in the group. When choosing content and methodology to promote the acquisition of sounds and letters, it is important to arouse interest in children by solving various problem situations in which the chil must demonsrate his skill in learning letters and sounds. The reserch work has the following structure: annotation (in Latviana and English), introduction, chapters 2, subsections 9, conclusions, list of literature and sources, annexes. The text is set on 43 pages, the text is illustrated by 6 tables, 16 figure, the list of literature and sources includes the names of 35 publications and authors. The work is accompanied b 8 annex. Work keywords: Preschool, letter, sound, age 3, leraning.