• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-101759-Janisa_Sanita_sj22002.pdf (945.0Kb)
Author
Janiša, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Sanita Janiša Darba nosaukums: 2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē. Darba mērķis: teorētiski analizēt un empīriski pārbaudīt pašapkalpošanās prasmju apguvi pedagoģiskajā procesā pirmsskolā 2-3 gadu vecumā. Darbam ir divas daļas. Pirmā teorētiskā daļa, kurā tika analizētas teorētiskās atziņas par pašapkalpošanās prasmēm 2-3 gadu vecumā. Otrā daļa pētnieciskā, kurā tika veikts pētījums ar dažādām aktivitātēm, lai noskaidrotu pašapkalpošanās prasmju apguvi 2-3 gadus veciem bērniem. Tika vērtēti bērni pirms un pēc veiktā pētījuma. Rezultāti: Lai gan pētījumā iesaistītie bērni sasniedzas augstus rezultātus, tomēr bērniem ir jāturpina attīstīt un nostiprināt apgūtās prasmes. Darbs sastāv no: 37 lpp., 19 attēliem, 2 tabulām, 50 izmantotiem literatūras avotiem. Atslēgvārdi: pašapkalpošanās, veicināšana, pirmsskola, 2-3 gadus veci bērni.
 
Author: Sanita Janiša Title of the work: Promotion of self-care skills of 2-3-year-old children in a preschool educational institution Objective of the work: To theoretically analyze and empirically verify the acquisition of self-service skills in the pedagogical process in preschool at the age of 2-3 years. The work has two parts. The first theoretical part, which analyzed the theoretical knowledge about self-care skills at the age 2-3 years. The second research part, in which a study was conducted with various activities to find out the learning of self-care skills for 2-3-year-old children. Children were evaluated before and after the study. Results: Although the children involved in the study achieved high results, the children still need to continue to develop and strengthen the skills they have learned. The work includes 37 pages, 19 images, 2 tables, 50 literature sources used. Keywords: self-service, promoting, preschool, 2-3 years old children.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67429
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV