• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociāli emocionālo prasmju pilnveide pirmsskolas izglītības 3.posmā

Thumbnail
View/Open
299-101774-Cvigune_Olita_oc22001.pdf (3.238Mb)
Author
Cvigune, Olita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma: Sociāli emocionālo prasmju pilnveide pirmsskolas izglītības 3. posmā. Darba autore: Olita Cvigune. Darba mērķis ir teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt sociāli emocionālo prasmju pilnveides paņēmienus pirmsskolas izglītības 3. posmā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām, kur pirmajā daļā tika analizēta teorētiskā literatūra. Darbā skatīts un pētīts sociāli emocionālo prasmju jēdziens, skolotāja loma sociāli emocionālo prasmju pilnveidē, prasmju veicinoši pedagoģiskie paņēmieni. Otrajā- empīriskajā daļā, tika veikts pētījums par bērnu sociāli emocionālo prasmju pilnveidošanos mācību procesā pirmsskolas izglītības 3.posmā. Autore pētījumu veica izmantojot pedagoģisko novērojumu pirmsskolas izglītības iestādes vecākajā grupā, kuru ikdienā apmeklēja 14 bērni, izstrādāja prasmju novērtēšanas kritērijus un attēloja rezultātus tabulās un diagrammās, kā arī veica interviju ar pedagogiem. Kvalifikācijas darbs sastāv no 55 lappusēm, kas ietver 11 attēlus, 2 tabulas, 2 pielikumus un 25 informācijas avotus. Atslēgas vārdi: sociāli emocionālās prasmes, pedagoģiskie paņēmieni, sociāli emocionālā mācīšanās, pirmsskola, mācību vide.
 
Subject of qualification work: Improving social-emotional skills in the third stage of pre-school education. Author: Olita Cvigune. Aim of the work is to theoretically study and practically test techniques for improving socio-emotional skills in Phase 3 of pre-primary education. The qualification work consists of two parts where the first part analysed theoretical literature. The concept of socio-emotional skills, the role of a teacher in improving socio-emotional skills, pedagogical techniques promoting skills have been viewed and explored in the work. In the second - empirical part, a study was carried out on the development of children's socio-emotional skills during the learning process in Phase 3 of pre-primary education. The author conducted the study using a pedagogical observation in a senior group at a preschool school attended by 14 children on a daily basis, developed skills assessment criteria and displayed results in tables and charts, and conducted an interview with educators. The qualification job consists of 55 pages that contain 11 images, 2 tables, 2 attachments, and 25 sources of information. Keywords: socio-emotional skills, pedagogical techniques, socio-emotional learning, pre-school, learning environment.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67431
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV