Kustību rotaļu izmantošanas iespējas sadarbības prasmju pilnveidošanai 3.posmā
Author
Stankēviča, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Jūlija Stankēviča Darba nosaukums: Kustību rotaļas izmantošanas iespējas sadarbības prasmju pilnveidošanai 3.vecumposmā. Darba mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt kustību rotaļu izmantošanas iespējas sadarbības prasmju pilnveidošanai. Darba teorētiskā daļa: teorētiskajā daļā tika analizēta pedagoģiskā, metodiskā un psiholoģiskā literatūra par rotaļu nozīmi bērna attīstībā, tika veikta kustību rotaļu teorētiskā analīze. Pētīti un analizēti jautājumi par sadarbību kā vienu no caurviju prasmēm pirmsskolā, kā arī analizētas psihologu un pedagogu atziņas par pirmsskolas 3.posma bērnu attīstības īpatnībām, vecumposma likumsakarībām. Empīriskais pētījums: darba empīriskajā daļā tika veikts pētījums. Pētījums tika veikts trīs posmos: sākotnējā pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība un atkārtotā novērošana. Pētījuma tika izmantotas trīs pētījuma metodes: pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība un pirmsskolas pedagogu anketēšana. Pētījumā tika iekļauti piecpadsmit 5 – 6 gadus veci bērni un …. pirmsskolas skolotāji. Tika izstrādāti kritēriji sadarbības prasmju attīstības līmeņa noteikšanai. Pētījuma rezultāti liecina, ka izvirzītais pētījuma mērķis tika sasniegts: pārbaudīta kustību rotaļu efektivitāte 5 – 6 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju pilnveidošanā. Atslēgas vārdi: pirmsskola, pedagoģiskais process, sadarbības prasmes, 3.vecumposms, kustību rotaļas. Author of the qualification work : Jūlija Stankēviča Title of the work: possibilities of using movement play for cooperation for improving skills in the 3rd age stage. The purpose of the work: to theoretically investigate and practically test the possibilities of use movement games for the improvement of cooperation skills. The theoretical part of the work: the author of the work studies and analyses the theoretical literature, the findings of psychologist about the characteristics of children , the importance of play in the child’s development. Describes what is a cross- cutting skills- cooperation. In the first chapter, the author describes the characteristics of cognitive development. In the second chapter, the author conduct a theoretical analysis of movement games . Describes, what are the functions and features of the game. Empirical study: the author of the work conducts a study on the possibilities of using movement games for the improvement of cooperation skills, the possibilities of using movement games to improve cooperation skills. Key words: prescshool, cooperation skills, 3rd age stage, movement games.