Lomu rotaļa kā 3–4 gadu veca bērna sociālo prasmju attīstības veicinātāja
Author
Sāra, Alīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Galeniece, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Tēma: Lomu rotaļa kā 3–4 gadu veca bērna sociālo prasmju attīstības veicinātāja Darba autore: Alīna Sāra Darba zinātniskais vadītājs: Maģistra grāds izglītības zinātnē. Ilze Galeniece Kvalifikācijas darba apjoms: 39 lpp., 3 tabulas, 3 pielikumi, 17 literatūras avoti Šajā kvalifikācijas darbā tiek pētīta lomu rotaļu izmantošanas iespēja sociālo prasmju veicināšanai 3-4 gadus vecu bērnu grupā pirmsskolā. Darba gaitā veikta teorētiskās literatūras analīze, kā arī pedagoģiskā novērošana un izmēģinājuma darbība. Kvalifikācijas darba izstrādes gaitā tika izmantotas šādas pētījuma metodes: •Teorētiskās literatūras analīze: Izpētīta literatūra par sociālām prasmēm, 3-4 gadu vecu bērnu vecumposma īpatnībām un lomu rotaļām. •Pedagoģiskā novērošana: Novērotas 3-4 gadus vecu bērnu lomu rotaļas pirmsskolā, pievēršot uzmanību bērnu mijiedarbībai un sociālo prasmju izpausmēm. •Pedagoģiskā izmēģinājuma darbība: Ieviestas lomu rotaļas ar mērķi veicināt 3-4 gadus vecu bērnu sociālās prasmes. Atslēgvārdi: lomu spēle, sociālās prasmes, pirmsskola, 3-4 gadi, sociālā mijiedarbība, komunikācija, empātija, konfliktu risināšana, pašapziņa. Title: Role play as a promoter of social skills development of a 3-4 year old child Author: Alīna Sāra Supervisor: Master of Education Sciences . Ilze Galeniece Volume of qualification work: 39 pages, 3 tables, 3 attachments, 17 references. This qualification work explores the use of role-playing to promote social skills in a group of 3-4 year olds in preschool. The work includes a theoretical literature analysis, pedagogical observation, and experimental work. Research methods: •Theoretical literature analysis: Literature on social skills, the characteristics of 3-4 year olds, and role-playing was reviewed. •Pedagogical observation: Role-playing of 3-4 year olds in preschool was observed, with attention paid to children's interactions and social skills. •Pedagogical experimental work: Role-playing games were implemented with the aim of promoting social skills in 3-4 year olds. Keywords: role-playing, social skills, preschool, 3-4 years, social interaction, communication, empathy, conflict resolution, self-awareness.