• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lomu rotaļa kā 3–4 gadu veca bērna sociālo prasmju attīstības veicinātāja

Thumbnail
View/Open
299-102023-Sara_Alina_as22001.pdf (1.326Mb)
Author
Sāra, Alīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Galeniece, Ilze
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Tēma: Lomu rotaļa kā 3–4 gadu veca bērna sociālo prasmju attīstības veicinātāja Darba autore: Alīna Sāra Darba zinātniskais vadītājs: Maģistra grāds izglītības zinātnē. Ilze Galeniece Kvalifikācijas darba apjoms: 39 lpp., 3 tabulas, 3 pielikumi, 17 literatūras avoti Šajā kvalifikācijas darbā tiek pētīta lomu rotaļu izmantošanas iespēja sociālo prasmju veicināšanai 3-4 gadus vecu bērnu grupā pirmsskolā. Darba gaitā veikta teorētiskās literatūras analīze, kā arī pedagoģiskā novērošana un izmēģinājuma darbība. Kvalifikācijas darba izstrādes gaitā tika izmantotas šādas pētījuma metodes: •Teorētiskās literatūras analīze: Izpētīta literatūra par sociālām prasmēm, 3-4 gadu vecu bērnu vecumposma īpatnībām un lomu rotaļām. •Pedagoģiskā novērošana: Novērotas 3-4 gadus vecu bērnu lomu rotaļas pirmsskolā, pievēršot uzmanību bērnu mijiedarbībai un sociālo prasmju izpausmēm. •Pedagoģiskā izmēģinājuma darbība: Ieviestas lomu rotaļas ar mērķi veicināt 3-4 gadus vecu bērnu sociālās prasmes. Atslēgvārdi: lomu spēle, sociālās prasmes, pirmsskola, 3-4 gadi, sociālā mijiedarbība, komunikācija, empātija, konfliktu risināšana, pašapziņa.
 
Title: Role play as a promoter of social skills development of a 3-4 year old child Author: Alīna Sāra Supervisor: Master of Education Sciences . Ilze Galeniece Volume of qualification work: 39 pages, 3 tables, 3 attachments, 17 references. This qualification work explores the use of role-playing to promote social skills in a group of 3-4 year olds in preschool. The work includes a theoretical literature analysis, pedagogical observation, and experimental work. Research methods: •Theoretical literature analysis: Literature on social skills, the characteristics of 3-4 year olds, and role-playing was reviewed. •Pedagogical observation: Role-playing of 3-4 year olds in preschool was observed, with attention paid to children's interactions and social skills. •Pedagogical experimental work: Role-playing games were implemented with the aim of promoting social skills in 3-4 year olds. Keywords: role-playing, social skills, preschool, 3-4 years, social interaction, communication, empathy, conflict resolution, self-awareness.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67444
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV