Matemātisko prasmju veidošanās 4-5 gadus veciem bērniem rotaļā
Author
Liepiņa-Ristameca, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: Matemātisko prasmju veidošanās 4-5 gadus veciem bērniem rotaļā. Darba autore: Laura Liepiņa – Ristameca. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt 4-5 gadīgu bērnu matemātisko prasmju veidošanos iespējas rotaļā. Teorētiskā daļa: tiek analizētas dažādu autoru, pedagogu, filozofu un psihologu, teorētiskās atziņas par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību, rotaļas būtība un tās klasifikācija un matemātisko prasmju veidošanos rotaļā. Tiek atlasītas un analizētas dažādi rotaļu veidi, kas veicina matemātisko prasmju veidošanos. Ir sniegtas teorētiskās atziņas par rotaļu nozīmi matemātisko prasmju apguvē 4-5 gadu veciem bērniem. Empīriskā daļa: tiek sniegts pētījuma metošu kopuma pamatojums. Tiek atspoguļots 4-5 gadīgu bērnu matemātisko prasmju veicināšanas process. Ir izstrādāti kritēriji bērnu matemātisko prasmju apguves novērtēšanai, sniegts bērnu kopējais zināšanu un prasmju raksturojums pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Tiek aprakstīta pētījuma gaita, kurā bērni tiek praktiski nodarbināti un iesaistīti matemātisko prasmju veicināšanā. Bērni tiek novēroti un novērtēti rotaļnodarbību procesā, kas veicina matemātisko prasmju veidošanos. Iegūtie rezultāti ir analizēti un atspoguļoti tabulās un diagrammās. Atslēgas vārdi: rotaļa, matemātiskās prasmes, bērns, skolotājs. Kvalifikācijas darba apjoms: ievads, 2 nodaļas, 39 lapaspuses, 5 tabulas, 3attēli, 5 pielikumi un 19 vienības izmantoto literatūras un avotu saraksts. Literatūras un izmantoto avotu sarakstu veido vienības latviešu un angļu un krievu valodā. Title of the Qualification Thesis: Development of Mathematical Skills in 4-5 Year Old Children in Play. Author: Laura Liepiņa – Ristameca. Objective of the Study: To theoretically and practically explore the possibilities for the development of mathematical skills in 4-5 year old children through play. Theoretical Part: This part analyzes the theoretical insights of various authors, educators, philosophers, and psychologists regarding the development of children in middle preschool age, the essence and classification of play, and the formation of mathematical skills through play. Various types of play that promote the development of mathematical skills are selected and analyzed. Theoretical insights on the importance of play in the acquisition of mathematical skills for 4-5 year old children are provided. Empirical Part: This part provides the justification for the set of research methods used. It reflects the process of promoting mathematical skills in 4-5 year old children. Criteria for evaluating children's acquisition of mathematical skills are developed, and the overall characterization of children's knowledge and skills at the beginning and end of the study is presented. The course of the study is described, in which children are practically engaged and involved in the promotion of mathematical skills. Children are observed and assessed during play sessions that enhance the development of mathematical skills. The obtained results are analyzed and presented in tables and diagrams. Keywords: play, mathematical skills, child, teacher. Scope of the Qualification Thesis: Introduction, 2 chapters, 39 pages, 5 tables, 3 figures, 5 appendices, and a list of 19 references and sources. The list of references and sources includes materials in Latvian, English, and Russian.