5-6 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšana robotikas nodarbībās
Author
Kalniņa, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Zane Kalniņa Darba nosaukums: 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšana robotikas nodarbībās. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un empīriski izpētīt 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšanu robotikas nodarbībās. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Darba pirmajā nodaļā tiek teorētiski izzināta matemātisko prasmju veidošanās pirmsskolā 5 – 6 gadus veciem bērniem, apkopotas pedagogu un psihologu atziņas. Aplūkota robotikas izmantošana matemātisko prasmju sekmēšanā. Otrajā nodaļā tiek veikta praktiskā darbība, pētot, kā, izmantojot robotus, tiek sekmētas bērnu matemātiskās prasmes. Darba autore pētījuma sākumā izstrādās bērnu novērtēšanas kritērijus, ar kuru palīdzību tiks novērtēts bērnu sniegums pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Tiks analizēti pētījuma laikā iegūtie dati, sniegti secinājumi par apkopotajiem rezultātiem. Pētījuma beigās tiek izstrādāti secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms: 50 lapaspuses, 23 attēli, 5 tabulas, 51 literatūras avoti, 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: matemātiskās prasmes, pirmsskola, robotika, digitālās tehnoloģijas. The author: Zane Kalniņa Title of the research: promoting the mathematical skills of 5-6 year olds in robotics classes. The aim of the research: to theoretically know and empirically explore advancing the mathematical skills of 5-6 year olds in robotics classes. The work consists of two parts, theoretical and empirical. The first chapter of the work theoretically explores the development of mathematical skills in pre-school of 5 to 6 year olds, gathers the knowledge of teachers and psychologists. The use of robotics to promote mathematical skills has been addressed. The second chapter takes a practice in exploring how children's mathematical skills are promoted through robots. The author of the study will develop child evaluation criteria at the start of the study, which will measure children's performance at the start of the study and at the end of the study. The data obtained during the study will be analysed, conclusions on the results collected will be provided. Conclusions and proposals are being drawn up at the end of the study. The amount of work: 50 pages, 23 pictures, 5 tables, 51 references and 2 attachments. Key words: mathematical skills, pre-school, robotics, digital technologies.