Atgriezeniskās saites nodrošināšana pakalpojuma dizaina apguvē 11. klasē dizainā un tehnoloģijās I.
Author
Ezerkalna, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šelvaha, Lolita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs ir veltīts atgriezeniskās saites nozīmei mācību tēmas “Pakalpojumu dizains” ietvaros, īpaši koncentrējoties uz izglītības sistēmu vidusskolā, mūsdienu dinamiskajā un mainīgajā vidē. Autore pēta atgriezeniskās saites metodes, kas var uzlabot 11. klases skolēnu mācību efektivitāti un lietotāju izpētes pieredzi. Kā arī vidusskolas, kas darbojas kā izglītības pakalpojumu sniedzējas, kurās ir būtiski uzlabot savu piedāvājumu, ņemot vērā skolēnu, vecāku un skolotāju vajadzības un vēlmes. Darba mērķis ir izpētīt atgriezeniskās saites iespējas mācību tēmas “Pakalpojumu dizains” apguvē 11. klasē. Pētījuma uzdevumi ietver teorētisko avotu analīzi, tematiskā plāna un uzdevumu sistēmas izstrādi un aprobāciju, kā arī atgriezeniskās saites efektivitātes izpēti un rezultātu analīzi. Pētījuma gaitā tiek izmantotas dažādas pedagoģiskās pētniecības metodes, tostarp teorētisko avotu analīze, pedagoģiskais novērojums, pārrunas, anketēšana un pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Pētījums tiek veikts Ventspils x vidusskolas 11. klasē, kurā ir 14 skolēni. Darbs analizē, kāda ir atgriezeniskās saites nozīme un kā tā var ietekmēt pakalpojumu dizaina apguvi vidusskolā, kādas metodes un tehnoloģijas var izmantot efektīvai atgriezeniskajai saitei, un kā to integrēt mācību programmās, lai uzlabotu skolēnu prasmes. Pētījuma rezultāti var būt vērtīgi skolotājiem un citām izglītības nozares ieinteresētajām personām, kas vēlas uzlabot mācību procesu un skolas pakalpojumu kvalitāti gan lokāli, gan globāli. This thesis is dedicated to the importance of feedback in the context of “Service Design,” mainly focusing on the high school education system in today’s dynamic and ever-changing environment. The author examines feedback methods that can improve the learning efficiency of 11th-grade students and enhance the user research experience. Additionally, it addresses the role of high schools as educational service providers, emphasizing the need to improve their offerings based on the needs and desires of students, parents, and teachers. The thesis aims to explore the possibilities of feedback in the learning process of “Service Design” for 11th-grade students. The research tasks include analyzing theoretical sources, developing and implementing a thematic plan and task system, investigating the effectiveness of feedback, and analyzing the results. A variety of practical and proven pedagogical research methods are employed in this study, including theoretical source analysis, pedagogical observation, discussions, surveys, and pedagogical experimentation. The research is conducted in the 11th grade of Ventspils x Secondary School, with 14 students participating. This thesis meticulously analyzes the role of feedback and its impact on learning service design in high school, the methods and technologies that can be used for effective feedback, and how to integrate it into the curriculum to improve student skills. The results of this study hold significant potential value for teachers and other stakeholders in the education sector who aim to enhance the learning process and the quality of school services both locally and globally.