• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Smalkās motorikas attīstības sekmēšana 3-4 gadīgiem bērniem vizuālajā mākslā

Thumbnail
View/Open
299-102122-Udre_Olga_os22003.pdf (1.601Mb)
Author
Ūdre, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbs: Smalkās motorikas attīstības sekmēšana 3-4 gadīgiem bērniem vizuālajā mākslā. Darba autore: Olga Ūdre Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt vizuālās mākslas ietekmi uz 3-4 gadīgu bērnu smalkās motorikas attīstības sekmēšanu, izmantojot netradicionālas zīmēšanas tehnikas. Ir svarīga bērnu kinētiskās prasmes attīstība, tieši rokās ir spēks, ir svarīgi sekmēt pirmsskolas bērnu smalkās motorikas attīstību, jo tieši no pirkstu galiem impulsi nodod informāciju galvas smadzenēm, kur notiek turpmāka visa organisma attīstība. Attīstot smalko muskulatūru ir jāņem vērā bērnu vecumu, psiholoģiskās īpatnības un attīstību. Vizuāla māksla ir visefektīvākais veids, jo spēj sekmēt bērnu smalkās motorikas attīstību, dod iespēju piedzīvot pozitīvas emocijas, attīsta radošumu un iztēli. Vizuālo darbību ir iespējams integrēt visas mācību jomās, tādējādi sekmējot bērnu vispusīgu attīstību. Pētījumā izmantotas: Darba teorētiskajā daļā tika pētīta un analizēta zinātniska literatūra par smalkās motorikas nozīmi pirmsskolas vecuma bērniem. Empīriskajā pētījuma daļā ir veikta bērnu novērošana un smalkās motorikas attīstības līmeņa noteikšana pirms un pēc pedagoģiskās izmēģinājum darbības, izmantojot aptaujas kompleksu, kuru veido 17 uzdevumi. Darbā beigās tiek izdarīti secinājumi un izstrādāti ieteikumi skolotājiem smalkās motorikas attīstības sekmēšanai izmantojot netradicionālās zīmēšanas tehnikas. Darba apjoms: 38 lpp, 2tabulas, 40 literatūras avoti. Darbam pievienoti pielikumi, kurus veido 23 attēli. Atslēgas vārdi: smalkā motorika, vizuālā māksla, netradicionālās zīmēšanas tehnikas.  
 
Qualification work: Promoting the development of fine motor skills for 3-4 year old children in visual arts. Author: Olga Ūdre The aim of the study: to theoretically investigate and practically test the impact of visual arts on the fine motor development of 3–4-year-old children using non- traditional drawing techniques. The kinetic skills development of children is important, it is hands that have the power, it is important to promote the development of fine motor skills in preschool children age, because it is from the fingertips that impulses pass information to the brain, where further development of the whole organism takes place. Children’s age, psychological characteristics and development should be considered when developing the fine motor skills. Visual arts are the most effective way to encourage children’s fine motor development, gives the chance to experience positive emotions, develop creativity and imagination. Visual activity can be integrating into all areas of learning, thus contributing to the comprehensive development of children. The research uses the following: In the theoretical part of the research, scientific literature on the importance of fine motor skills in preschool children was studied and analyzed. The empirical part of the study involves observing children and measuring the level of fine motor development before and after the pedagogical trial, using a questionnaire consisting of 17 tasks. At the end of the work, conclusions are drawn and develops recommendations for teachers to promote fine motor development using non-traditional drawing techniques. Work volume: 38 pages, 2tables, 40 literature sources. Attachments made up of 23 images have been added to the job. Keywords: fine motor skills, visual arts, non-traditional drawing techniques.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67452
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV