Bērnu radošās darbības veicināšana vizuālajā mākslā un tehnoloģiju mācību jomā pirmsskolas izglītības trešajā posmā
Author
Rozentāle, Endija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autor: Endija Rozentāle, Latvijas Universitātes Tukuma filiāles studente. Kvalifikācijas darbs: ir pētīt un praktiski pārbaudīt bērnu radošās darbības veicināšanu vizuālajā mākslā un tehnoloģiju mācību jomās pirmsskolas izglītības, 5-6 gadīgiem bērniem. Darba mērķis: analizēt teorētisko literatūru un praktiski pētīt un pilnveidot radošo darbību vizuālā mākslā, integrējot to ar tehnoloģijām 5-6 gadīgiem bērniem nodarbībās. Atslēgu vārdi: vizuālā māksla, tehnoloģiju mācību joma, attīstība, pirmsskolēns, iztēle, radošās darbības. Darbam pievienotas 6 tabulas, 3 attēli, 26 izmantotās literatūras, uzziņu avoti, 5 pielikumi, 42 lappuses. Darba ievads iepazīstina ar radošās darbības nozīmi bērna attīstībā pirmsskolas vecumposmā. Darba teorētisko daļu veido pedagoģijas un psiholoģijas literatūras atziņas par radošās darbības mācīšanās un caurviju prasmju principu apguvi. Par bāzi teorētiskajām atziņām tika izmantoti šādi autori: D. Kalēja Gasparoviča, R. Bebre, D. Dzintare, D. Augstkalne, B. Trillings, G.F. Kneller, I. Roķe un citi. Darba praktiskajā daļā tika izpētītas iespējas 5-6 gadīgu bērnu radošās prasmes vizuālā mākslā un tehnoloģijās, analizējot bērnu prasmes radošā darbībā. Darba struktūra: darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, ieteikumiem, ierosinājumiem un secinājumiem. Author of the qualification paper: Endija Rozentale, student of the Tukuma branch of the University of Latvia. Qualification work: is to study and practically test the promotion of children’s creative activity in the visual arts and technology learning areas of preschool education, for 5-6 year old children. Aim for work: analyze theoretical literature and practically study and improve the creative activity in visual art, integrating it with technology for 5-6 year old children. Key words: visual arts, technology, preschool, creative activity. Secreture of the work: the work consist of 6 tables, 3 pictures, 26 used literature, reference sources, 5 appendices and 42 pages are added to the work. The introduction of the paper introduces the importance of creative activity in the development of a child at preschool age. The theoretical part of the work consists of findings from the pedagogy and psychology literature on learning the principles of creative activity and cross-cutting skills. The following authors were used as a basis for theoretical knowledge: D. Kalēja Gasparoviča, R. Bebre, D. Dzintare, D. Augstkalne, B. Trillings, G.F. Kneller, I. Roķe and others. In the practical part of the work, the possibilities of creative skills of 5-6-year-old children in visual arts and technologies were explored, analyzing children's skills in creative activity. Structure of the work: the work consists of an introduction, two chapters, recommendations, suggestions and conclusions.