Caurvijas prasmes – jaunrades sekmēšana vizuālajā mākslā pirmsskolas 3. posmā
Author
Veidere, Veronika
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Veronika VEIDERE. Darba zinātniskais vadītājs: Dr.paed., prof. Antra Randoha. Darba nosaukums – “Caurvijas prasmes – jaunrades sekmēšana vizuālajā mākslā pirmsskolas 3. posmā”. Darba veids: Kvalifikācijas darbs. Kvalifikācijas darba apjoms: 39 lpp., 4 tabulas, 13 attēli, 23 literatūras avoti. Atslēgvārdi: vizuālā māksla, jaunrade, caurviju prasme, 3. pirmsskolas posms, pašizpausme. Pirmsskolas vecuma bērni attīsta ar savas pieredzes palīdzību, caur dažādām kustību aktivitātēm, izmantojot mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus un paņēmienus. Tieši, vizuālā mākslā bērns var atklāt jaunas iespējas caur zīmēšanu, gleznošanu, caur krāsām un līnijām attīstīt jaunrades prasmes. Pētījuma оbjеkts: vizuālās mākslas process pirmsskolā. Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski izzināt jaunrades prasmes veicināšanu pirmsskolas 3 posma bērniem ar vizuālās mākslas izteiksmes līdzekļiem un materiāliem. Pētījuma uzdevumi: Noskaidrot, kas ir jaunrades caurviju prasme, un kā to attīstīt vizuālā mākslā pirmsskolas 3.vecumposma bērniem. Apkopot un analizēt autoru atzinumus par vizuālo mākslu pirmsskolas vecuma bērniem 3. vecumposmā. Empīriski pētīt pirmsskolas 3. vecumposma bērnu radošās darbības sekmēšanu vizuālās mākslas procesā. Pētījuma tika izmantota teorētiskā metodes – zinātniskās literatūras analīze un empīriskā metode – pedagoģiskā novērošana. Authors of the work: Veronika Veidere. Scientific leader/s: Associate Dr., prof. Antra Randoha. Work title: Transversal Skills - Fostering Creativity in Visual Arts in Stage 3 of Preschool Age. Type of work: Qualification work. The volume of the qualification work: 39 pages, 4 tables, 13 images, 23 literature sources. Keywords: visual art, creativity, transversal skill, 3rd preschool stage, self-expression. Preschool children develop with the help of their experiences, through various movement activities, using means and techniques of artistic expression. Precisely, in visual arts, a child can discover new possibilities through drawing, painting, develop creative skills through colors and lines. Research object: visual art process in preschool. The purpose of the research: to theoretically investigate and practically explore the promotion of creative skills in preschool 3 stage children with the means and materials of visual art expression. Tasks of the research: To find out what is the skill of creativity and how to develop it in visual art for preschool 3rd age children. To collect and analyze the authors' opinions about visual art for preschool children in the 3rd age stage. To empirically study the promotion of creative activity of preschool 3rd age children in the process of visual art. The research used the theoretical method - analysis of scientific literature and the empirical method - pedagogical observation.