• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Attieksmes veidošanās pret vienaudžiem 2-3 gadīgiem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-102148-Vagentroce_Laura_lv17098.pdf (873.6Kb)
Author
Vāgentroce, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autors: Laura Vāgentroce. Kvalifikācijas darba nosaukums ir “Attieksmes veidošanās pret vienaudžiem 2 - 3 gadīgiem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē”. Kvalifikācijas darba pētījuma aktualitāti noteica pārmaiņas bērnu saskarsmē ar vienaudžiem, izturēšanās pret pieaugušajiem. Darba mērķis ir parādīt bērna attieksmes izmaiņas pret vienaudžiem ar dažādu paņēmienu palīdzību. Tās ir situācijas, kad jaunākās vecuma grupas bērni var nedaudz mainīt izturēšanos pret vienaudžiem, ja ar bērniem tiek strādāts caur rotaļu un spēli un citiem paņēmieniem. Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās daļas un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā skatīti jautājumi par bērna pozitīvas attieksmes veidošanos pret vienaudžiem un audzināšanas procesa veicināšanu šajā jomā. Tiek pētīts arī attieksmes veidošanās process un tā izmantošana jaunākā vecuma grupas spēlēs. Pētījums tiek veltits 2 – 3 gadīgu bērnu vecuma posmam, liekot uzsvaru uz pozitīvu savstarpējo izturēšanās pozīciju rašanās iemesliem. Pētījuma daļā tiek noteikta pētījuma metodoloģiskais pamats, konkretizēts jaunākās grupas raksturojums, pētāmās norises apraksts, t.i., grupas bērnu novērošana, darba sākuma un darba beigu vērojumu salīdzināšana, iegūto darba rezultātu salīdzināšana un secinājumu veikšana. Praktiskajā daļā aplūkots arī audzēkņu ģimenes stāvoklis pēc bērnu skaita, kas arī pozitīvi vai negatīvi ietekmē bērna attieksmes veidošanās procesu. Saskaņā ar pētījuma izrietošajiem datiem, apkopojot tā rezultātus, pozitīvu augšupeju novērots lielākajai daļai bērnu tieši attieksmes veidošanās procesā pret vienaudžiem. Ar spēļu, rotaļu palīdzību, dažiem bērniem ir mazliet pacēlies un attīstījies atbilstošs pašvērtējums, bērni sāk pozitīvāk uztvert gan skolotāju, gan savus grupas biedrus. Konstatēts, ka spēles un rotaļas ir efektīvs līdzeklis attieksmes veidošanās procesā, lai veiksmīgi palīdzētu veidot labas, pozitīvas attiecības ar apkārtējiem cilvēkiem. Pētījumā laikā tika saņemta pozitīva atbilde uz pētījuma jautājumu – Vai var pedagoģiskajā procesā veicināt bērnam pozitīvu attieksmi pret vienaudžiem. Kvalifikācijas darbs sastāv no 53 lapaspusēm, 5 attēliem, 9 tabulām, 23 izmantotiem informācijas avotiem, 4 pielikumiem. Atslēgas vārdi: attieksmes veidošanās, vienaudži, 2 – 3 gadīgi bērni, pirmsskolas vecuma bērni, pedagoģiskie paņēmieni, pozitīva attieksme.
 
Author of the work: Laura Vāgentroce. The title of the qualification work is "Formation of attitudes towards peers of 2-3-year-old children in a preschool educational institution". The actuality of the qualification work study was determined by the changes in the interaction of older children with their peers, behavior towards adults. The aim of the work is to show small changes in the child's attitude towards peers through play and games. These are situations when children of the youngest age group can slightly change their behavior towards their peers, if children are worked with through play and games. The qualification work consists of 2 parts – theoretical part and practical part. In the theoretical part, questions about the formation of a child's positive attitude towards peers and the promotion of the upbringing process in this area are considered. The process of attitude formation and its use in younger age group games is also studied. The research is subordinated to the age stage of 2-3-year-old children, emphasizing the reasons for the emergence of positive mutual behavior positions. In the research part, the methodological basis of the study is determined, the characteristics of the youngest group are specified, the description of the researched process is specified, i.e. the observation of the children of the group, the comparison of observations at the beginning of the work and the end of the work, the comparison of the obtained work results and the drawing of conclusions. The practical part also examines the students' family status according to the number of children, which also positively or negatively affects the process of forming the child's attitude. According to the data resulting from the research, when summarizing its results, I observed a positive upswing in the majority of children directly in the process of forming an attitude towards peers. With the help of games, some children have risen a bit and developed appropriate self-esteem, children begin to perceive both the teacher and their group members more positively. I found that games and play are an active tool in the process of attitude formation to successfully help build good, positive relationships with the surrounding people. During the survey, a positive answer was received to the research question – whether it is possible to promote a positive attitude towards peers in the child in the pedagogical process; The qualification work consists of 53. pages, 5. images, 9. tables, 23 used information sources, 4 appendices. Key words: attitude formation, peers, 2-3-year-old children, preschool children. pedagogical techniques, positive attitude.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67458
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV