Vecāku sportisko sasniegumu ietekme uz viņu bērnu treniņu un sacensību procesu.
Author
Sarmule, Pola Samanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Parandjuks, Rihards
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums: “Vecāku sportiskās pieredzes ietekme uz viņu bērnu treniņu un sacensību procesu.” Darba mērķis - Noskaidrot, kā vecāku aktīva līdzdalība un pozitīvā attieksme pret sportu ietekmē bērna sportisko iesaistīšanos un kā tas veicina ciešākās attiecības starp vecākiem un bērniem. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, praktiskās jeb pētnieciskās daļas, secinājumiem un rezultātu analīzes. Teorētiskajā daļā tika pētīta motivācijas teorija un sociālās mācīšanās teorija, kā arī būtiski aspekti, kas ietekmē bērnu sportisko attīstību. Darba autore veic tiešsaistes anketēšanu, kurā piedalās 52 respondenti. Autore secina, ka vecākiem ir nozīmīga loma bērna sportiskajā attīstībā: vecāki ar iepriekšējo pieredzi sportā un sasniegumiem vairāk iesaistās bērna sportiskajā dzīvē, treniņos un sacensībās, kas pozitīvi ietekmē bērna motivāciju un iesaisti sportā. Tomēr netiek novērota saistība ar vecāku sasniegumiem, pieredzi sportā un bērnu faktisku iesaistīšanos sportā, kas nozīmē, ka arī vecāki, kas nav nodarbojušies ar sportu var pozitīvi ietekmēt bērnu piedalīties sporta nodarbībās. Dissertation theme - “The influence of parental sporting achievements on their children's training and competition process.” Objective – To find out how parents’ active participant and positive attitude towards sports effect the child’s sports involvement, as well as how it promotes closer relations between parents and children’s. The work consists of an introduction, theoretical part, research part, conclusion and analysis of results. In the theoretical part was studied, the theory of motivation and theory of social learning, as well as influenced aspects that influence the developments of children’s sports. Empirical data were gathered from fifty-two respondents’ participants. The author concludes that parents play a significant role and the child’s sports development: Parents with previous experience in sports and achievements are more involved in the child’s sports life, training, and competitions, which positively affects the child’s motivation and involvement in sport. No correlation was observed with parents’ achievements, experience in sports and children’s actual involvement in sports, which means that even parents who have not been involved in sports can have a positive influence on children’s sports lessons.