Automatizētās refleksijas paņēmieni izklājlapās datorikā 6. un 7. klasei
Author
Venskus, Artis
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Būmane, Anna Beāte
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Tēma, kuru skolēni apgūst datorikas stundās, ir darbs izklājlapās. Ir pieejami dažādi resursi, no kuriem ir iespējams iegūt darbgrāmatas skolēnu apmācībai, bet tajās atgriezeniskās saites praktiski nav. Pētījuma mērķis ir izpētīt, apkopot, izstrādāt un izvērtēt refleksijas metodes, kas piemērotas un paredzētas datorikā darbam ar izklājlapām, lai veicinātu skolēnu iesaisti mācību darbā un lai pēc iespējas vairāk apgūtu un nostiprinātu jaunas zināšanas. Tika izveidotas un klasē izmēģinātas refleksijas izklājlapas, kas, atkarībā no pieļautajām kļūdām, sniedz konkrētu atbildi, kas jāuzlabo; aptaujātie skolēni un skolotāji vērtē tās atzinīgi. Darbs ir nozīmīgs skolotājiem, kuri vēlas ieviest tūlītēju atgriezenisko saiti izklājlapās, kā arī studentiem un pētniekiem, kas interesējas par automatizētu atgriezenisko saiti izglītībā. The topic that students learn in computer science classes is working with spreadsheets. There are resources available with workbooks for training, but they lack feedback. The aim of the research is to explore, compile, develop, and evaluate reflection methods suitable for and intended for working with spreadsheets in computer science, to encourage student engagement in the learning process and to acquire and reinforce new knowledge as much as possible. Reflection spreadsheets were created and tested in the classroom, providing specific feedback on what needs to be improved based on the mistakes made; surveyed students and teachers rated them positively. The work is significant for teachers who want to implement immediate feedback in spreadsheets, as well as for students and researchers interested in automated feedback in education.