dc.contributor.advisor | Baranova, Sanita | |
dc.contributor.author | Jenča-Salcēviča, Līga | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-05-27T01:04:18Z | |
dc.date.available | 2025-05-27T01:04:18Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | 102290 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67471 | |
dc.description.abstract | Maģistra darbā izstrādāts mācību materiāls-prototips, lai pētītu tā ietekmi uz digitālo prasmju apguvi 9.klasē, kā arī analizētu atšķirības tā ieviešanā Valdorfa skolās Latvijā un Francijā. Pētījumā izmantots jauktais pētījuma dizains, iekļaujot ekspertu novērtējumu, strukturētu novērojumu un skolēnu aptaujas anketas rezultātus. Secināts, ka mācību materiāls veicina aktīvu iesaistīšanos un digitālo prasmju attīstību, bet atšķirības Valdorfa skolu kultūrā un tehnoloģisko resursu pieejamībā ietekmēja prototipa ieviešanu. Analizējot iegūtos datus, secināts, ka projektos balstītā mācīšanās pieeja veicina gan akadēmisko, gan personisko un sociālo izaugsmi. Turpmākā pētījuma virzieni varētu ietvert projektos balstītas mācīšanās pieejas ietekmes izpēti uz skolēnu motivāciju un nākotnes karjeras attīstību digitālo tehnoloģiju jomā. Darba autore sniedz ieteikumus mācību materiāla integrēšanai mācību procesā un izaicinājumiem, ar kuriem skolotāji var saskarties, piedāvājot veidus, kā pārvarēt šos šķēršļus. | |
dc.description.abstract | The master's thesis provides an insight into the impact of the developed educational material-prototype on the acquisition of digital skills in the 9th grade, as well as analyzes the differences in its implementation in Waldorf schools in Latvia and France. The research uses a mixed research design, including expert assessment, structured observation and unstructured questionnaire results from students. It was concluded that the material promotes active engagement and the development of digital skills, but differences in the culture of Waldorf schools and the availability of technological resources affected the implementation of the prototype. Analyzing the obtained data, it was concluded that the project-based learning approach promotes both academic, personal and social growth. Future research directions could include investigating the impact of a project-based learning approach on student motivation and future career development in the field of digital technologies. The author provides recommendations for integrating the material in the learning process and challenges that teachers may face, offering ways to overcome these obstacles. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | projektos balstīta mācīšanās | |
dc.subject | Valdorfa izglītība | |
dc.subject | digitālā pratība | |
dc.subject | kultūras adaptācija | |
dc.subject | Waldorf education | |
dc.title | Projektu mācīšanās pieejā balstīta mācību materiāla-prototipa izstrāde un aprobācija digitālo prasmju apguvei Valdorfa skolās | |
dc.title.alternative | Development and approbation of learning material-prototype based on project learning approach for learning digital skills in Waldorf schools | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |