Klasvadības ietekme uz 5. klašu skolēnu lasītprasmes attīstību angļu valodas stundās
Author
Veita, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā analizēts, kā dažādu klasvadības metožu izmantošana ietekmē 5. klašu skolēnu lasītprasmes attīstību angļu valodas kā pirmās svešvalodas stundās. Darba mērķis ir izpētīt, kuras klasvadības metodes veicina lasītprasmes attīstību angļu valodas kā pirmās svešvalodas stundās 5. klasēs jeb 10-12 gadu vecu skolēnu vidū. Diplomdarbā ir iekļauta teorētiskās literatūras analīze par klasvadības un lasītprasmes jēdzienu un lasītprasmes attīstību 10-12 gadus vecu skolēnu (5. klašu) vidū. Empīriskā daļa izriet no gadījuma pētījuma, kā ietvaros ir izvērtēta skolēnu lasītprasme, izmantojot literāru darbu, kas izvēlēts atbilstoši pamatlīmeņa zināšanām, kā arī aprakstīta to stundu norise, kas veltītas lasītprasmes veicināšanai, kā arī apskatītas un analizētas klasvadības metodes lasītprasmes apgūšanas kontekstā, izvērtējot to mijiedarbību. Diplomdarbā secināts, ka skaidru, konsekventu noteikumu piemērošana veicina skolēnu spēju koncentrēties uz lasāmo materiālu un reflektēt par izlasīto, kā rezultātā, pateicoties klasē nodrošinātājai kārtībai, īstenot diskusiju. The Diploma Paper analyses how the use of different classroom management methods affect the development of Grade 5 students’ reading comprehension skills in English as First Language (EFL) lessons. The aim of the thesis is to investigate which classroom management methods contribute to the development of reading comprehension skills in English Grade 5, i.e. among 10-12 year-old students. The Diploma Paper includes an analysis of the theoretical literature on the concepts of classroom management and literacy development among 10-12 year old students. The empirical part is based on a case study, within which students’ reading comprehension skills using a literary work chosen according to the Elementary level of foreign language proficiency is assessed, and describes the lessons devoted to promoting reading comprehension, and discusses and analyses classroom management methods in the context of reading comprehension development, assessing how they affect each other. The research allows concluding that clear, consistent rules improve pupils’ ability to focus on the reading material and reflect on what has been read and, owing to the order established on the classroom, to develop pa discussion.